کرونا جان ۱۴ نفر را در خانه‌های سالمندان استان همدان گرفت

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در خانه سالمندان استان همدان حدود ۱۰۳ نفر به کرونا مبتلا شده اند و متاسفانه ۱۴ نفربر اثر این بیماری درگذشته اند.

به گزارش “فردای همدان”، سیاوش رهبر اجرای شیوه نامه های بهداشتی را در مراکز زیر پوشش از اولویت های بهزیستی استان اعلام کرد و افزود: برای اینکه سالمندان از خطر ابتلا در امان باشند بازدیدخانواده ها و مردم از خانه های سالمندان ممنوع است و ۸۰ دستورالعمل بهداشتی از جمله تب سنجی،ضد عفونی روزانه،ویزیت روزانه،تغییر در سبک غذا،در اختیار گذاشتن ماسک و دستکش و بازدید هر هفته مرکز بهداشت از خانه های سالمندان را اجرایی کرده ایم.

وی گفت: برای پیشگیری از ابتلای سالمندان به کرونا فقط افراد مجهول الهویه در مراکز سالمندان پذیرش می شوند که ماهیانه برای نگهداری این افراد یک میلیون و صدو ده هزار تومان یارانه پرداخت می شود و از خانواده های نیازمند ماهانه برای نگهداری سالمند ۳۰۰هزار تومان دریافت می شود و خانواده های توانمند برای نگهداری سالمند خود در مراکز بهزیستی هر ماه یک میلیون و سیصد هزار تومان پرداخت می کنند.

شش مرکز نگهداری سالمندان استان همدان، شامل چهار مرکز شبانه روزی در همدان و ملایر دو مرکز روزانه در همدان است و دراین مراکز ۲۰۰ سالمند نگهداری می‌شوند.