توسعه مراکز مشاوره گامی مهم در پیشگیری و کاهش از طلاق

با هدف توسعه مراکز مشاوره مراکز مشاوره خانواده جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و مسئولین قضایی استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، به منظور توسعه مراکز مشاوره خانواده و تأکید بر انجام فرآیند مشاوره زوجین در شرف طلاق، جلسه‌ای به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان با حضور قائم مقام دادگستری، معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و سرپرست محترم مجتمع قضائی خانواده استان همدان در دفتر امام جمعه محترم تشکیل گردید.

در این جلسه ابتدا معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ضمن تأکید بر حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های متولی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان از بنیاد صیانت از نهاد خانواده، اظهار کرد: این بنیاد منشاء برکت و رحمت الهی در جهت تحکیم مبانی خانواده است.

عباس نجفی، در پاسخ به نگرانی مدیرعامل بنیاد صیانت در خصوص راه‌اندازی سامانه تصمیم و عدم ارجاع زوجین به بنیاد، افزود: سازکارهایی اتخاذ گردیده تا به صورت متمرکز مشاوره‌های قبل از طلاق علاوه بر مراکز بهزیستی مانند گذشته به بنیاد صیانت از خانواده نیز ارجاع گردد.

وی بیان کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه، این معاونت آمادگی دارد تا با همکاری بنیاد صیانت از خانواده استان ضمن تولید محتواي آموزشی در زمينه‌ي آموزش‌هاي پیش از ازدواج؛ محتواي توليدي را جهت استفاده عموم بصورت فیزیکی و نيز مجازی انتشار نمايد.

امام جمعه همدان در ادامه جلسه، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) ضمن قدردانی از دستگاه قضائی استان همدان در اهتمام به موضوع پیشگیری و کاهش از طلاق؛ اظهار کرد: بنیاد صیانت و تحکیم خانواده استان اثرات خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی طلاق داشته است و امیدوارم بنیاد صیانت به شکل عمیق‌تر و علمی‌تر به مشکلات مردم رسیدگی کند.
آیت اله حبیب‌اله شعبانی موثقی، عنوان کرد: با توجه به مفاد اساسنامه بنیاد صیانت ترتیبی اتخاذ گردد تا علاوه بر استفاده از ظرفیت بنیاد در مشاوره‌های پیش از طلاق در راستای آموزشی‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی نيز با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقدام نمایند.‌

وی با تاکید بر حمایت دستگاه‌های اجرائی از بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان، اظهار کرد: در صورتی که مشاوره‌های ارائه شده بر مبنای تعمیم و گسترش فرهنگ غنی اسلامی و براساس سبک زندگی اسلامی باشد، توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان حاضرین جلسه نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه توسعه مراکز مشاوره خانواده پرداختند.