همگانی کردن کوهنوردی در دستور کار قرار گیرد

گروه ورزش: رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: همگانی کردن کوهنوردی و اجرای طرح استعدادیابی و جذب و آموزش رده سنی پایه از مواردی است که باید مورد توجه مسئولان هیات های استانی و شهرستانی قرار گیرد.         به گزارش “فردای همدان”، رضا زارعی در مجمع انتخابی هیات استان همدان به […]

گروه ورزش: رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: همگانی کردن کوهنوردی و اجرای طرح استعدادیابی و جذب و آموزش رده سنی پایه از مواردی است که باید مورد توجه مسئولان هیات های استانی و شهرستانی قرار گیرد.

 

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، رضا زارعی در مجمع انتخابی هیات استان همدان به حضور رشته سنگنوردی در المپیک 2020 اشاره کرد و افزود: استعدادیابی و توجه به ورزش همگانی رویکرد مهم فدراسیون در آینده است و قطعا ورود سنگنوردی به المپیک توجه به این رشته ورزشی را در کشور بیشتر می کند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با ابراز تاسف از حادثه علم كوه و فوت کوهنورد همدانی گفت: فدراسيون برای درمان مصدومان این حادثه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

وی اعتماد حداكثري مجمع را پشتيبان خوبي براي گوهري دانست و افزود: علیرضا گوهری از مربيان خوب فدراسيون است و با سابقه و تجربه ای که دارد قطعا می تواند روندی را که خود و هیات گذشته آغاز کرده اند را ادامه دهد.

زارعي از پشتيباني آقاي منعم و هيات همدان در ميزباني اردوها و برنامه هاي فدراسيون قدرداني کرد و افزود: هيات همدان در برگزاری اردوهای تیم های ملی و مسابقات فدراسیون نهایت همکاری را داشته است و همدان یکی از هیات های فعال کشور محسوب می شود

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اظهار کرد: طي يك و نيم سال اخیر هیات همدان با داشتن حدود ٢١٠٠ بيمه شده حدود ١٥٠٠ حكم كلاس ها را از فدراسيون درخواست نموده است و توجه به مبحث آموزش و توسعه بسترهای زیرساختی و تشکیلاتی هیات موجب شده رتبه هیات استان به جایگاه پنجم کشور ارتقاء یابد.

وی در ادامه استان همدان را از استانهای موفق در دهه اخیر در زمینه ورزش کوهنوردی و سنگنوردی و صعودهای ورزشی دانست و افزود: خوشبختانه به دلیل وجود مدیریت توانمند و کارآمد و وجود پتانسیل خیلی خوب ورزشکاران شاهد توسعه روزافزون این ورزش در استان هستیم.

زارعی با تاکید براین اینکه فدراسیون کوهنوردی خود را آموزش محور می‌داند، بیان کرد: فدراسیون کوهنوردی تلاش خود را به سمت آموزش همگانی و استعدادیابی سوق داده است.

وی حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی و آسیایی سنگوردی، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در زمینه سنگنوردی را از برنامه های مهم فدراسیون طی امسال عنوان کرد و ادامه داد: فدراسیون به صورت مشخص اقدام به تیم دارای نمی کند ولی ارودهای آموزشی هیمالایا نوردی برای نوجوانان و امید خواهیم داشت و همچنین از تیم هایی که در قالب تیم ها و هیئت ها اقدام به صعودهای برون مرزی کنند حمایت می کنیم.

زارعی ادامه داد: توجه به موضوع هیمالیا نوردی، همگانی کردن کوهنوردی و اجرای طرح استعدادیابی و جذب و آموزش رده سنی پایه از مواردی است که باید مورد توجه مسئولان هیات های استانی و شهرستانی قرار گیرد.

وی در زمينه كوهنوردي کشور نيز گفت: خوشبختانه با مربي گري جلال چشمه قصاباني اردوها و صعودهای خوبی را در یک سال اخیر داشته ایم و در حال حاضر ٣ نفر از كوهنوردان استان همدان در تيم ملي حضور دارند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از برگزاري مسابقات سنگنوردي نوجوانان و جوانان آسيا به میزبانی تهران خبر داد و افزود: این مسابقات مهر ماه امسال برگزار می شود و تا كنون ٥ كشور در اين مسابقات ثبت نام نموده اند و این رقابت ها ظرفیت خوبی برای معرفی قهرمانان جدید سنگنوردی می باشد.

وی به حضور رشته سنگنوردی در المپیک 2020 اشاره کرد و افزود: باید با تلاش و کوشش شبانه روزی بتوانیم حضوری موفق در المپیک 2020 داشته باشیم تا شایستگی های خود را به کمیته المپیک و وزارت ورزش اثبات کنیم ضمن آنکه ورود سنگنوردی به المپیک توجه به این رشته ورزشی را در کشور بیشتر می کنند

زارعی ادامه داد: در بازيهاي آسيايي 2018 و 2020 سنگنوردي حاضر خواهد بود كه اين براي ورزشكاران سنگنورد استان همدان و کشور خبر خوبي است.

وی از تصويب و ابلاغ آيين نامه جديد باشگاهها و گروه ها در آينده خبر داد و گفت: اين آيين نامه سنگين نبوده و در ٦ سطح كوهنوردي، دره نوردي، غارنوردي، سنگنوردي، يخ نورديد و كوهنوردي با اسكي براي فدراسيون پيش بيني شده است.