تحقق 200 درصدی جنگل‌کاری در اسدآباد

اسفندیارخزائي، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان و شاهمرادی رئیس منابع طبیعی شهرستان در محل فرمانداری با سعید کتابی فرماندار شهرستان اسدآباد دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، سعید کتابی در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اظهار کرد: تعهد جنگل کاری شهرستان اسدآباد در سال گذشته 100 هکتار بود که با اجرای 200 هکتار جنگل کاری شامل 150 هکتار در شهر اسدآباد و 50 هکتار در شهر آجین از این میزان تعهد با افزایش دو برابری 200 درصد تعهد محقق شد.

فرماندار اسدآباد افزود: در حال حاضر در راستای طرح توسعه جنگل کاری، کاشت درخت در 80 هکتار از اراضی مجاور گردنه اسدآباد توسط منابع طبیعی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه گونه‌هایی نظیر داغ داغان، راناس، انار وحشی، زالزالک، سنجد و سماق در حال کاشت است، عنوان کرد: با توجه به چشم انداز زیبای گردنه اسدآباد و واقع شدن گردنه در ورودی شهر توجه به زیباسازی ورودی شهر و جنگل کاری این چشم انداز زیبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان هم در ادامه بیان کرد: از سال 97 تاکنون 9.5 میلیارد تومان اعتبار در زمینه جنگل، مرتع و آبخیزداری در شیلاندر علیا و سفلی شهرستان اسدآباد هزینه شده است.

اسفندیار خزائی با بیان اینکه منابع طبیعی استان در بحث فصل آب دارای اعتباری نیست و امسال در این رابطه به ما اعتبار نداده اند، خاطرنشان کرد: انتظار می رود در بحث فصل آب از نظر اعتبارات منابع طبیعی شهرستان کمک شود چرا که با این اقدام اعتبارات ملی خوبی را می توان به سمت شهرستان سوق داد.