هیات کوهنوردی همدان افتخارات بزرگي در عرصه بين‌المللي رقم زده است

گروه ورزش: مدير كل ورزش و جوانان استان همدان گفت: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان از فعالترين و موفق ترين هيات هاي استان همدان محسوب می شود كه با داشتن پتانسيل و برنامه ريزي مناسب افتخارات بزرگي را در عرصه ملي و بين المللي رقم زده است.       به گزارش “فردای همدان”، […]

گروه ورزش: مدير كل ورزش و جوانان استان همدان گفت: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان از فعالترين و موفق ترين هيات هاي استان همدان محسوب می شود كه با داشتن پتانسيل و برنامه ريزي مناسب افتخارات بزرگي را در عرصه ملي و بين المللي رقم زده است.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، رسول منعم در مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان اظهار داشت: در چهار سال اخیر رشته سنگنوردی و کوهنوردی در همدان رشد مناسبی پیدا کرده و این استان یکی از پایلوت های مهم در برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی در این دو رشته ورزشی به شمار می رود.

مدير كل ورزش و جوانان استان همدان افزود: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان از فعالترين و موفق ترين هيات هاي استان همدان محسوب می شود كه با داشتن پتانسيل و برنامه ريزي مناسب افتخارات بزرگي را در عرصه ملي و بين المللي رقم زده است.

وی با اشاره به برخورداری هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان از امکانات مناسب گفت: همدان یکی از معدود استان های دارای سالن سنگنوردی مجهز با امکانات رفاهی است که توانست سال 91 به خوبی میزبان مسابقات آسیایی باشد.

منعم بیان کرد: استان همدان در رشته کوهنوردی افتخارات ارزنده ای کسب کرده و ورزش کوهنوردی از جایگاه مطلوبی در سطح کشور برخوردار است.

مدير كل ورزش و جوانان استان همدان افزود: همدان با داشتن قله های مرتفع در رشته کوهنوردی سابقه و پیشینه تاریخی دارد و زنده یاد محمود اجل که در علمی تر شدن رشته کوهنوردی کشور تلاش ارزنده ای انجام داد، از نام آوران استان همدان است.

وی اضافه کرد: پیشکسوتانی نظیر اولنج و چشمه قصابانی نخستین فاتحان اورست ایرانی از همدان بودند و کوهنوردان بزرگ و پرافتخاری را از این استان در ویترین نام آوران ورزش کشور داریم.

مدير كل ورزش و جوانان استان بیان کرد: هم اکنون با ساخت اقامتگاه های کوهنوردی در دامنه های قله الوند و همچنین قله یخچال شرایط خوبی برای صعودهای سراسری مهیا شده است و نگاه فدراسیون به همدان به عنوان پایگاه صعودهای کشوری مثبت است.

وی با بیان اینکه رشته سنگنوردی و کوهنوردی در همدان رشد مناسبی پیدا کرده، گفت: این استان یکی از پایلوت های مهم در برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی در این دو رشته ورزشی به شمار می رود.

منعم با بيان افتخارات كسب شده توسط ورزشكاران استان در سال جدید گفت: ٥ ورزشكار همدانی به همراه يك مربي و يك داور توانستند سهمیه حضور در المپيك ريو را کسب کنند.

مدير كل ورزش و جوانان استان در پایان از مهدي كرمي رئیس اسبق هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی تقدير ويژه نمود و ايشان را از روساي موفق ورزش استان نام برد.

گفتنی است: در پايان این مجمع و پس از شمارش آرا عليرضا گوهري با كسب ١٣ راي از مجموع ١٥ راي به عنوان رياست جديد هيات كوهنوردي استان همدان انتخاب شد.