نفس‌های تئاتر بزرگسال به شمارش افتاده است

گروه فرهنگ وهنر: عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان همدان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به زیر ساخت‌های تئاتر کودک کمک کرده است، اما نفس‌های تئاتر بزرگسال به شمارش افتاده و در حال نابودی است.       سعید باغبانی در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، با بیان اینکه از دوران […]

گروه فرهنگ وهنر: عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان همدان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به زیر ساخت‌های تئاتر کودک کمک کرده است، اما نفس‌های تئاتر بزرگسال به شمارش افتاده و در حال نابودی است.

 

 

 

سعید باغبانی در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، با بیان اینکه از دوران یونان باستان تئاتر خیابانی وجود داشته، اظهار کرد: تئاتر خیابانی یک نوع اعتراض است و در نمایش های خیابانی معمولا اعتراض، ارتباط و طنز یک ارتباط تنگانگ با یکدیگر دارند.

عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان همدان با اشاره به اینکه بخشی از بودجه تئاتر خیابانی سفارشاتی است که از سازمان های مختلف برای اجرای نمایش می دهند، افزود: اما به دلیل کمبود هزینه تئاتر خیابانی به ناچار مجبور به اجرای همان نمایش خیابانی در بخش صحنه ای هستیم.

وی بیان کرد: بعضی از مردم استان همدان درک صحیحی از تاتر ندارند ومتاسفانه نمی توانند گونه ای از نمایش که خیابانی است را تشخیص دهند.

باغبانی با اشاره به اینکه کارگردان ها با اجرای نمایش های نامطلوب مردم را از سالن های تئاتر فراری داده اند، گفت: کیفیت های نمایش ها باید بالا برود و شورای نظارت به هر تئاتری اجازه اجرا را ندهد.

عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان همدان عنوان کرد: خون جدیدی باید در رگ تاتر همدان دمیده شود تا به نقطه اوج تئاتر برسیم.

وی با اشاره به اینکه حتی خبرنگاران همدان هم اطلاعاتی در مورد تئاتر ندارند، ادامه داد: ما اجرای ویژه برای خبرنگاران و عکاسان همراه خانواده داشتیم اما متاسفانه از میان این تعداد زیاد خبرگزاری های همدان ۵ نفر بیشتر در سالن وجود نداشتند.

باغبانی با تاکید بر عدم اطلاعات فنی اکثر خبرنگاران همدان در زمینه تئاتر گفت: خبرنگاران به لحاظ فنی نمی توانند در زمینه تئاتر آسیب شناسی کنند.

عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان همدان به اجرای نمایش هایش در شهرهای سنندج، اصفهان، گیلان، ملایر، تبریز و…اشاره و خاطر نشان کرد: مردم تبریز از هرگونه تئاتری استقبال می کنند و بنده دوست داشتم مردم همدان هم مانند آن شهر عمل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به زیر ساخت های تئاتر کودک کمک کرده است، امانفس های تئاتر بزرگسال به شمارش افتاده و در حال نابودی است.