اولویت اول استان ارتقا معیشت و ایجاد اشتغال است

کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به ریاست مهندس پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، ظاهر پورمجاهد اظهار کرد: در این سال جهش تولید پروژه های ویژه ای به منظور تحقق جهش تولید در استان در بخش هآی مختلف اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ضمن رضایت از عملکرد بانک‌ها در زمینه تسهیلات اشتغال، گفت: تاکنون بانک‌ها توانسته‌اند در زمینه تسهیلات مشاغل کارگاهی و اشتغال روستایی ۷۵درصد از تعهدات خود را عملی کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود اولویت اول استان همچنان ارتقا معیشت، ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

پورمجاهد بیان کرد: تاکنون، اقدامات خوبی در زمینه ارائه تسهیلات، در زمینه اشتغال روستایی در استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به اهمیت مسکن روستایی و همچنین نوسازی و بازسازی مساکن روستایی اشاره کرد و گفت: مقرر شده که بانک‌ها گزارش‌عملکرد، خود را در این زمینه به‌صورت هفتگی به دبیرخانه کارگروه اشتغال، برای بررسی ارسال کنند.

وی عنوان کرد: برای هر واحد مسکونی مبلغ ۳۰میلیون تومان وام، به‌صورت قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده‌ است، که در مجموعه رقمی بیش از ۶۰میلیارد را شامل می‌شود.

پورمجاهد ادامه داد: تزریق این مبلغ تسهیلات در چنین شرایطی در استان، بر حوزه‌های اقتصادی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، با اشاره به میزان عملکرد بانک‌ها در زمینه‌ تسهیلات کرونایی، گفت: بانک‌ها در زمینه تسهیلات کرونایی توانسته‌اند ۸۰درصد تعهدات خود را عملی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانک‌هایی که عملکرد آنها زیر ۵۰درصد است، هرچه سریع‌تر تکلیف پرونده‌های کرونایی را تعیین‌ کنند.