پتروشیمی هگمتانه به زودی افتتاح می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه، به صورت رسمی به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: گام اثر بخشی در سال آینده در زمینه بودجه خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، سعید شاهرخی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، که در آن به بررسی آخرین وضعیت بودجه استان پرداخته شد، اظهار کرد: از تمامی عواملی که باعث شدند تا استان همدان رتبه نخست پژوهش و فناوری را در‌ کشور کسب کند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان افزود: با بیش از ۶۸هزار دانشجو، ۱۴ هزار تحصیلات تکمیلی و بیش از هزار و ۸۵۰ استاد تمام وقت که مشغول تدریس و تحقیق و پژوهش هستند، ظرفیت علنی بسیار بزرگی در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: از همکاری و همراهی خوب مردم استان، تمامی دست‌اندرکاران و کارد بهداشت و درمان علوم پزشکی استان که با یک حرکت جمعی و اجرای طرح محدودیت‌‌‌ها، شرایط خطر آفرین را کنترل کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

شاهرخی ادامه داد: مجوز‌های احداث نیروگاه ۵۰۰ مگا‌واتی اختصاصی شهرستان ملایر اخذ شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه، به صورت رسمی به زودی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: گام اثر بخشی در سال آینده در زمینه بودجه خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران استان، تلاش‌های قابل توجهی در راستای افزایش اعتبارات به لایحه بودجه انجام دادند که قابل تقدیر است.

شاهرخی در ادامه گفت: با پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۰، ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

استاندار همدان افزود: تا کنون بیش از ۹۰ درصد از برنامه‌های پیش بینی شده در سند سه ساله توسعه استان محقق شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چند ماهه اول سال بیش از پنج هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.‌