اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ محور ادامه دارد

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور باشعار هر خانه یک پایگاه سلامت و استراتژی سپردن کنترل کووید ۱۹ به مردم محلات و با بهره گیری از ایجاد هماهنگی و مشارکت گسترده وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر واعضاء سازمان های مردم نهاد اقدامات پیشگیرانه خوبی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، مریم پاک بین با اشاره به اهمیت مقابله با ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌ها، اظهار کرد: مشارکت فعال و سازمان یافته مردم و محلات و همکاری بین بخشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر از اقدامات قابل توجه در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا بود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: با شروع این همکاری، طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور باشعار هر خانه یک پایگاه سلامت و استراتژی سپردن کنترل کووید ۱۹ به مردم محلات و با بهره گیری از ایجاد هماهنگی و مشارکت گسترده وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر واعضاء سازمان های مردم نهاد اقدامات پیشگیرانه خوبی در حال انجام است.

وی هدف کلی از اجرای این طرح را مدیریت و کنترل این بیماری از طریق هماهنگی بین بخشی اعلام و خاطرنشان کرد: با انجام این اقدامات و قطع زنجیره انتقال ویروس با مشارکت مردم امکان پذیر است.

پاک بین بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم وانجام اقدامات پیشگیرانه، استان از وضعیت قرمز خارج شده و در حالت نارنجی است و در راستای پیشگیری از بازگشت وضعیت قرمز، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و واحدهای صنفی ادامه دارد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: داوطلبان هلال احمر ملبس به کاور سازمان جوانان و کارت شناسایی معتبر با همکاری گروه بهداشت محیط محلات، ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع و واحدهای صنفی ادارات و مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در ادارات، بانک‌ها، محل های تجمیعی، بازارها میادین میوه و تره بار را با بهره گیری از چک لیست های مرتبط برعهده دارند.

وی عنوان کرد: نحوه صحیح ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی، نظارت و ارزیابی عملکرد اصناف شامل نانوایی‌ها، ابزار فروشی ها، سوپرمارکت ها، فروشگاه ها و…. از دیگر اقداماتی بوده که توسط ناظران سلامت مورد تاکید قرار می‌گیرد و نیز مشارکت اعضاء در کنترل ورودی شهرهای اسدآباد، کبودرآهنگ، فامنین و نهاوند با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان ها انجام می‌شود.

پاک بین در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۴ نفر از برادران و ۷ نفر از خواهران در قالب ۴۷ تیم اماکن تحت پوشش را نظارت نموده اند.