ضرورت توانمندسازی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در همدان

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: توانمندسازی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در استان همدان در راستای اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب 23 اردیبهشت ماه 99 در پیشگیری از بزه‌دیدگی اطفال و نوجوانان در معرض خطر امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، عباس نجفی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با عنایت به ابلاغ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب 23 اردیبهشت ماه 1399به منظور ایجاد زمینه‌های همکاری با سایر نهادهای مسئول و رصد عملکرد تکالیف سازمان‌ها، ارگان‌ها و ادارات موضوع ماده 6 قانون عملکرد هریک از دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مداخله فوری قضائی به منظور پیشگیری از بزه‌دیدگی اطفال و نوجوانان در معرض خطر شدید و قریب‌الوقوع و یا جلوگیری از ورود آسیب‌های بیشتر به آنها از اهداف سازمانی دفتر مذکور است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: دفتر حمایت از زنان و کودکان در مرکز استان و تحت نظر رئیس کل محترم دادگستری استان فعالیت خواهد داشت و ایجاد شرایط مناسب برای حمایت از زنان و کودکان در معرض خطر یا بزه‌دیده و یا معرفی آنان به نهادهای حمایتی را یکی از اقدامات موثر این دفتر برشمردند.

نجفی در پایان ضمن امیدواری در جهت ارائه خدمات مطلوب توسط دفتر حمایت از زنان و کودکان در استان، خاطرنشان کرد: استفاده از کارشناسان متعهد، مجرب و توانمند در این دفاتر می‌تواند نقش موثری را در تحقق اهداف این دفتر خواهد داشت.