اخاذ اینترنتی در ملایر دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از شناسائی و تحویل اخاذ اینترنتی به مراجع قضائی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ محمدباقر سلگی اظهار کرد: در راستای برخورد قاطعانه با ورود انواع کالای قاچاق، ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی مستقر در ایست و بازرسی حرم آباد در حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان به یک دستگاه خودروی کامیون  مشکوک شده که ضمن هماهنگی با دستگاه قضائی این خودرو را به منظور بررسی دقیق تر مدارک و محموله آن متوقف می‌کنند.

وی افزود: بعد از بازرسی به عمل آمده توسط ماموران از داخل خودرو ، مقدار ۱۱ هزار کیلوگرم چوب جنگلی بدون مجوز قانونی به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر تاکید کرد: برخورد قاطعانه پلیس ملایر با ورود انواع کالای قاچاق و غیرمجاز و از جمله چو‌ب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع طبیعی مهم و ثروت ملی کشور به صورت ویژه در دستور کار مامورین مبارزه با جرائم اقتصادی شهرستان قرار دارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: به دنبال دریافت شکایت یکی از شهروندان مبنی بر تهدید و اخاذی اینترنتی توسط فردی از طریق فضای مجازی، بلافاصله مامورین پلیس فتا در محل حاضر و با بررسی تخصصی مشخص شد مدتی قبل در صفحه اینستاگرام فردی اقدام به فریب و جلب اعتماد وی کرده و پس از مدتی با استفاده از تصاویر بدست آورده  اقدام به اخاذی می‌کند.

سلگی افزود: طی هماهنگی با دستگاه قضائی و با انجام اقدامات فنی و علمی صورت گرفته توسط پلیس فتا، سرانجام متهم شناسائی و با تشکیل پرونده مراتب تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سوء استفاده‌کنندگان در فضای مجازی از شیوه‌ها و ترفندهای جاذب و مختلفی برای جلب اعتماد و فریب افراد استفاده می کنند اظهار کرد: کاربران از اعتماد به افراد بیگانه در فضای مجازی خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری فارس