آموزش همگاني برای مقابله با بيماري كرونا امري ضروري است

مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان همدان با حضور مدیرعامل این جمعیت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، مدیرعامل این جمعیت در مراسم تودیع و معارفه سکانداران سابق و جدید معاونت آموزش و پژوهش با اشاره به اینکه آموزش و پژوهش در جمعیت هلال احمر بسیار حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: لازم است با تغییر نگرش در این شیوه آموزشی نسبت به روز رسانی این شیوه و راه اندازی نرم افزارهای آموزشی، روش آموزش کلاس های مختلف امدادی را از حضوری به غیر حضوری و استفاده از فضای مجازی پیش ببریم.

سنجربگی گفت: توسعه آموزش همگانی و ایجاد آمادگی در عموم مردم از ضروریات است که در قانون مدیریت بحران مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به تئوري‌هايي از مباني سازمان و مديريت افزود: سازمان موجودي زنده است که چنانچه نتواند خود را با روشها و فناوري‌هاي جديد هماهنگ نكند و برروشهاي سنتي و قديمي بماند محکوم به فنا است.

وي با اشاره به شرايط كنوني جامعه و كشور و لزوم رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي كار آموزش را بسيار مهم و با اهميت خواند و تاكيد كرد: آموزش همگاني خصوصا آگاه سازي مردم در مقابله بابيماري كرونا با روش‌هاي جديد امري مهم وضروري است.

سنجربگی با اشاره به اینکه راهبرد کشور برای کاهش خطرات و آسیب‌ها تاکید بر آموزش همگانی است، بیان کرد: این نوع آموزش، آمادگی مقابله و پاسخگویی در بحران هایی مانند زلزله، سیل و دیگر حوادث غیر مترقبه را بالا می برد و تلفات جانی وخسارات مادی را به شدت می کاهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، تغییر روش آموزشی را راهبردی ترین مسیر در تحقق اهداف بشر دوستانه هلال احمر عنوان کرد و گفت: بعضی از بحران ها و حوادث همانند بحران جهانی ویروس منحوس کرونا الگوی زندگی افراد جامعه را مختل کرده و جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازند.

وی اظهار کرد: لازم است سازمانها برای برطرف نمودن نیازها دست به اقدامات ضروری بزنند و قطعا چرخش به روز آموزش از ارائه حضوری به فضای مجازی از جمله این نیازها می باشد.

حجت الاسلام ثابتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان در ادامه این جلسه با عرض تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و تبریک هفته بسیج گفت: یک رابطه بسیار عمیق بین تعلیم و تعلم با انسان وجود دارد و هرجا که علم و آگاهی انسان بالاتر بوده است و توانسته از سیستم ها و ظرفیت های به روز جامعه به بهترین شکل ممکن استفاده کند در همانجا تلفات و خسارات به شکل چشمگیری کاهش داشته است.

وی افزود: مشکلات ایجاد شده توسط ویروس منحوس کرونا نه فقط جانی و مالی بوده بلکه صدمات روحی و روانی بسیاری به مردم ایران و جهان وارد نموده که برطرف کردن آن نیازمند همراهی وهمدلی مسئولین و مردم و پاسخگویی با شیوه های علمی و به روز است.

در پایان این مراسم، از زحمات لیلا اظهری معاون سابق آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان تقدیر و قدردانی به عمل آمد و با صدور حکمی از سوی علی سنجربگی مدیرعامل جمعیت استان، وحید عرفانی به عنوان سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جدید این جمعیت معرفی گردید.