فعالیت دستفروشان در شهر همدان ممنوع شد

شهرداری همدان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت دستفروشان در سطح شهر به ویژه محدوده پیاده راه بوعلی را برای مدت ۲ هفته و تا پایان طرح اعمال محدودیت ها، ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ هرگونه فعالیت دستفروشان در سطح شهر به خصوص میدان مرکزی و پیاده راه‌های منتهی به مرکز شهر ممنوع است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همدان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: براساس ابلاغ شیوه‌نامه‌ها از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و مصوبه ستاد ملی و استانی، هماهنگی‌های لازم انجام شده و روزبازارها و شب‌بازار بوعلی به مدت ۲ هفته تعطیل است.

معراج عاشورلو روز سه شنبه افزود: همزمان با اعلام محدودیت‌های ستاد ملی مدیریت کرونا، این بازارها به‌طور موقت و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود و درصورت تمدید تعطیلی‌ها مراتب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به‌منظور اطلاع‌رسانی درباره تعطیلی این بازارها ضمن نصب بنر در مکان روزبازارها و پیاده‌راه بوعلی، از طریق ارسال پیامک به بساط‌گستران شرایط فعلی را اعلام کرده‌ایم.

عاشورلو افزود: مردم نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا از این بازارها استقبال زیادی ندارند و دستفروشان در این مدت از لحاظ تعداد کاهش یافته‌اند.

وی با اشاره به طرح روزانه ضدعفونی شدن ایستگاه‌های عرضه میوه و تره‌بار همدان گفت: بازارچه‌های شهروند در مناطق مختلف نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکلی مناسب خدمات لازم را ارائه می‌کنند و این خدمات در بازارچه منطقه هنرستان به‌صورت آنلاین است.

عاشورلو یادآور شد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بازارچه پرندگان نیز با جدیت اجرا شده و عملیات ضدعفونی کردن، شست‌وشو و گندزدایی این مکان با توجه به شرایط خاص آن به‌صورت منظم صورت می‌گیرد.

وی افزود: درحال‌حاضر همزمان با مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، بازارهای همدان از ابتدای آذرماه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

همدان دارای بیش از ۶۰۰ دستفروش است.

منبع: خبرگزاری ایرنا