نیروهای بسیجی مؤثرترین ظرفیت پیشگیری از وقوع جرم در استان را دارند

معاون قضائی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه نیروهای بسیجی بهترین ظرفیت مناسب در جهت پیشگیری از وقوع جرم را دارند، گفت: نیروهای متعهد بسیجی برخواسته از مردم، دلسوزانه و با همدلی در موضوعات مختلف در جهت امنیت و پایداری اجتماعی تلاش داشته‌اند.

عباس نجفی، در گفتگو با خبرنگار فردای همدان، ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان مخلص و غیور استان همدان و گرامیداشت این ایام، اظهار داشت: بسیج در همه عرصه­‌های حساس همواره در جهت حفاظت و پاسداشت ارزش­‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بسزائی داشته است.

 وی افزود: با توجه به اینکه نیروهای متعهد بسیجی دارای بهترین ظرفیت مناسب را در راستای پیشگیری از وقوع جرم هستند، دلسوزانه و با همدلی در موضوعات مختلف در جهت امنیت و پایداری اجتماعی تلاش می­کنند.

 معاون قضائی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد: موضوعاتی همچون پیشگیری از جرائم امنیتی، تخلفات انتخاباتی، حوزه فضای­مجازی و حملات سایبری، مشارکت در طرح­‌های گشت و نظارت و کنترل بازار با هدف پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، مشارکت در اجرای طرح ناامن­سازی نقاط آلوده به تولید و توزیع موادمخدر صنعتی، مشارکت در شکل­‌گیری کمیته مصلحین در امر برقراری صلح و سازش از جمله اقدامات مؤثر بسیج در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بوده است.

نجفی با بیان اینکه طرح ناامن­‌سازی محیط­های تولید و توزیع مواد مخدر با استفاده از ظرفیت بسیج و اجرای طرح­هایی در راستای پیشگیری از جرائم حوزه مواد مخدر همانند طرح جوادالائمه و کرامت را از جمله اقدامات ارزنده بسیج دانست و تأکید کرد: بسیجیان گرانقدر در طرح­‌های مختلف همگام با سایر ضابطین در ایجاد جامعه عاری از جرم اهتمام ویژه داشته­‌اند.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش نیروهای انقلابی بسیج، این نیرو را نعمت و هدیه بزرگ خداوند به نظام جمهوری اسلامی دانست، ابراز کرد: بسیج از الطاف الهی برای کشور بوده که نمونه بارز آن خدمات شایسته این نیرو در مبارزه با بیماری کرونا اردوهای جهادی و کمک مؤمنانه می باشد.