31 روستا در نهاوند مشکل دسترسی به اینترنت دارند

‍فرماندار نهاوند با بیان اشاره به ضعف شبکه اینترنت در مناطق روستاهای این شهرستان، گفت: ۳۱ روستای این شهرستان برای دسترسی به شبکه اینترنت با مشکل جدی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛

مراد ناصری روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش نهاوند افزود: درهمین ارتباط امکان دسترسی به شبکه اینترنت در هفت روستای بخش خزل شهرستان نهاوند وجود ندارد و اینترنت ۱۶ روستای دیگر این بخش نیز بسیار ضعیف است. 

وی ادامه داد: ضعف در شبکه اینترنت مناطق روستایی این شهرستان موجب بروز مشکلاتی برای دانش آموزان و همچنین معلمان مدارس در زمینه استفاده از شبکه شاد و ارائه برنامه های آموزشی این شبکه شده است.
فرماندار نهاوند از مدیران دستگاههای مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان خواست با توجه به ضرورت استفاده دانش آموزان از اینترنت در راستای انجام فعالیت های درسی و آموزشی روزانه خود در شرایط فعلی، نسبت به رفع مشکل ضعف شبکه اینترنت در مناطق روستایی این شهرستان اقدام کنند.

ناصری با تاکید بر اینکه رفع مشکل ضعف شبکه اینترنت در مناطقی از شهرستان نهاوند به صورت جدید در دستور کار قرار دارد، بر پیگیری جدی موضوع تا رفع کامل مشکل به منظور فراهم کردن زمینه مناسب فعالیت های آموزشی دانش آموزان در مناطق روستایی این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه شیوع کرونا و تعطیلی مدارس ، اظهار داشت: دراین شرایط فعالیت های روزانه درسی و آموزشی دانش آموزان از طریق بستر اینترنت و شبکه آموزشی شاد انجام می شود که برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در روند فعالیت آموزشی دانش آموزان به خصوص در مناطق روستایی، باید ضعف های موجود در شبکه اینترنت با سرعت رفع شود.

 ناصری ادامه داد: درهمین ارتباط آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در برخی مناطق شهری و روستایی شهرستان نهاوند نیز ضعیف است که با توجه به پایین بودن سرعت اینترنت تلفن همراه در برخی روستاها، استفاده بهینه و مطلوب دانش آموزان از شبکه آموزشی شاد دچار مشکلات جدی شده است.

حدود ۲۴ هزار دانش آموز در ۲۴۶ آموزشگاه شهرستان نهاوند مشغول تحصیل هستند.

شهرستان نهاوند با  جمعیتی بالغ بر ۱۸۵ هزار نفر در ۱۰۵ کیلومتری جنوب همدان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا