افزایش قیمت مرغ نهایتا تا پایان هفته جاری خواهد بود

معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ نهایتا تا پایان هفته جاری خواهد بود و از اوایل هفته آینده با جوجه ریزی‌ها مرغ زنده بیشتری وارد بازار خواهد شد گفت: تمام تلاش ما بر این است اقلام با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه افزایش به یکباره قیمت مرغ سراسری بوده و تنها مربوط به استان نیست اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها و احتمالا کمبود آن باعث کاهش جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به کاهش جوجه‌ریزی کمبود مرغ زنده داریم افزود: مرغ زنده درب کشتارگاه حدود ۲۳ هزار تومان عرضه می‌شود که پس از احتساب هزینه کشتار و سود عامل قیمت نهایی افزایش یافته است.

معاون اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: امروز طی نامه‌ای به سازمان جهاد کشاورزی استان که متولی تامین گوشت سفید و قرمز است اعلام شده مطابق مقررات با واحدهای تولیدی که مرغ زنده تحویل کشتارگاه نمی‌دهند و یا خارج از قیمت مصوب عرضه می‌کنند برخورد جدی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در دو ماه گذشته همکاری خیلی خوبی با نیروی انتظامی در زمینه مسدود کردن مرزهای استان برای جلوگیری از خروج مرغ صورت گرفته است ادامه داد: اغلب محدودیت‌ها باعث کاهش جوجه ریزی در مرغداری خواهد شد.

پورمجاهد با اشاره به اینکه نهایتا این افزایش قیمت تا پایان هفته جاری خواهد بود و از اوایل هفته آینده با جوجه‌ریزی‌های انجام شده مرغ زنده بیشتری وارد بازار خواهد شد یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است اقلام با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر متاسفانه با افزایش قیمت تمام شده تولید روبرو هستیم، از طرفی با فشار به واحدهای تولیدی دچار مشکل عدم جوجه ریزی و مشکلات بعدی خواهیم شد از طرف دیگر فشار بر مصرف کننده وارد خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار همدان در پایان گفت: کمیته تنظیم بازار کشور باید در اسرع وقت در این زمینه چاره‌اندیشی کند و قیمت مناسب اعلام شود و تمام کشور به صورت یکپارچه عمل کنند و یا اینکه اجازه دهند استان‌ها قیمت‌گذاری کنند.

منبع: خبرگزاری فارس