سطح گلخانه‌های همدان تا پایان سال آینده به ۳۱۰ هکتار می‌رسد

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵ هکتار گلخانه در استان همدان احداث شده است، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان در حال برنامه‌ریزی، مطالعه و احداث زیرساخت است.

به گزارش پایگاه خبری«فرداری همدان»؛

حجت الله شهبازی یکشنبه دوم آذرماه در جمع خبرنگاران، از تولید بیش از ۴۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سال گذشته خبرداد و افزود: سطح گلخانه‌های استان همدان در سال گذشته به ۱۳۲ هکتار رسید که از این سطح بیش از ۴۶ هزار تن محصول تولید شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۲۵ هکتار گلخانه به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد، اظهارکرد: با ایجاد این میزان گلخانه در استان برای ۱۴۵۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

شهبازی با تأکید براینکه امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۱۰ هکتارگلخانه در استان همدان ایجاد شود، تصریح کرد: امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۰ سطح گلخانه‌های استان همدان به ۳۱۰ هکتار برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۴۰ هکتار گلخانه در بانکهای عامل در انتظار دریافت تسهیلات هستند، خاطرنشان کرد: بیمه محصولات گلخانه ای نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای استان به سایر کشورها نیز یادآور شد: در سال ۹۷ برای نخستین بار صادرات محصوات گلخانه‌ای استان اتفاق افتاد و امسال نیز درحال صادرات محصولات گلخانه‌ای به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق هستیم.

شهبازی با بیان اینکه بیشترین سطح کشت محصولات گلخانه‌ای استان به گوجه فرنگی، خیار و فلفل دامه‌ای اختصاص دارد، گفت: کشت های دیگر از جمله سبزیجات برگی نیز در گلخانه‌ای استان انجام می‌شود ضمن اینکه به دنبال احداث شهرک گلخانه‌ای سبزی در همدان هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا