تمامی بلوارهای سطح شهر شیرین سو زیباسازی و ساماندهی می‌شوند

شهردار شیرین سو گفت: مبلمان شهری و توجه به فضاسازی محیطی در شهرهای امروز به عنوان عنصری تحول آفرین که می تواند چهره شهر را به همگان معرفی کند شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار”فردای همدان”، سید مصطفی موسوی، در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی رفیوژ میانی بلوارها در جمع خبرنگاران از ادامه عملیات عمرانی اجرای کفپوش و سنگفرش رفیوژ میانی بلوارهای امام خمینی(ره)، سردار شهید سلیمانی و شهید بهشتی با اعتباری بالغ دو میلیارد ریال خبر داد.

شهردار شیرین سو افزود: زیباسازی بلوارها، توسعه فضای سبز پایدار، صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه های مدیریت شهری را از اهداف اصلی این پروژه عنوان کرد.

وی با تاکید بر زیباسازی در راستای ارتقاء کیفیت محیط، بیان کرد: اهمیت دادن به زیباسازی در شهر، آن را برای زندگی ساکنانش مناسب تر می سازد و هدف از اجرای پروژه های زیباسازی، فراهم آوردن محیطی است که همه شهروندان در آن احساس لذت نمایند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ارتقای کیفیت محیط شهری ادامه داد: برای رسیدن به شهری زیبا اقدامات خوبی انجام گرفته است که از جمله آن میتوان به نصب المان های نوری، رفع نازیبایی های بصری در شهر، رنگ آمیزی عناصر شهری، وضع مقررات و معافیت ها در تعرفه عوارض محلی برای ایجاد و حفظ زیبایی ها و نماسازی ساختمان ها و به کارگیری مبلمان شهری مناسب و استاندارد اشاره کرد.

شهردار شیرین سو ضمن تاکید بر نقش مبلمان شهری در زندگی امروزه و شهرها عنوان کرد: مبلمان شهری و توجه به فضاسازی محیطی در شهرهای امروز به عنوان عنصری تحول آفرین که می تواند چهره شهر را به همگان معرفی کند شناخته می‌شود.

موسوی اظهار داشت: شهرهای امروز، علاوه بر رفع نیازهای فیزیکی باید پاسخی برای نیازهای روحی و فرهنگی ساکنان شان داشته باشند.

شهردار شیرین سو در ادامه به نقش مبلمان شهری در افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان اشاره کرد و افزود: نحوه چیدمان عناصر شهری، آرایش ساختمان ها و حفظ نمادهای قدیمی و سنتی یک شهر نقش موثری در افزایش روحیه اجتماعی شهروندان ایفا می‌کند بر این اساس این شهرداری با در نظر گرفتن جمیع جهات و نیز به منظور کاهش هزینه های نگهداری چمن و کاشت آن و همچنین زیبا سازی و بهبود عبور و مرور در شهر اقدام به ساماندهی بلوارهای سطح شهر و کف سازی آن نموده است.

موسوی ضمن تاکید بر نقش مبلمان شهری در بهبود عبور و مرور و زیباسازی محیط شهری بیان کرد: شهر تنها شامل بناها نیست بلکه معابر، فضاهای سبز، کاربری‌ها و مشارکت اجتماعی مردم است که موجودیت شهر را می سازد و به آن هویت میبخشد.

به گفته موسوی توجه به روح شهر تاثیر بالایی در افزایش نشاط اجتماعی شهروندان دارد بنابراین طراحی و تجهیز محیط باید به گونه‌ای باشد که شرایط زندگی و زیست محیطی آن از سطح خوبی برخوردار باشد.

شهردار شیرین سو در پایان تامین آسایش و رفاه شهروندان را از اصلی ترین اهداف شهرداری دانست و گفت: باتوجه به تعداد بالای پروژه های در دست انجام از شهروندان عزیز تقاضا مندم همچون گذشته با صبر و شکیبایی خود ما را در انجام پروژه‌های عمرانی یاری نمایند.