پلاک‌های ۱۸ و ۲۸ فقط در مسیر همدان- بهار مجاز به تردد هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: پلاک‌های ۱۸ و ۲۸ فقط در مسیر همدان- بهار به صورت یکپارچه دیده شده به طوریکه پلاک‌های ۲۸ شهرستان بهار می‌توانند به همدان تردد داشته باشند و تردد پلاک‌های ۱۸ به شهرستان بهار بلامانع است.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ سرهنگ علی فکری اظهار کرد: ورود پلاک‌های دیگر شهرستان‌های استان(پلاک‌های ۲۸) به داخل شهر همدان ممنوع بوده و پلاک‌های ۱۸ نیز امکان تردد به شهرستان‌های استان را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه پلاک‌های تهران و دیگر استان‌ها که در همدان ساکن هستند، به وسیله دوربین کنترل و جریمه می‌شوند، مطرح کرد: خودروهای شخصی که در شهرک‌های صنعتی همدان مشغول به کار هستند، اگر پلاک همدان داشته باشند می‌توانند تردد کنند.

فکری درباره اجرای محدودیت‌ها در مبادی ورودی همدان هم مطرح کرد: در سه مبدأ ورودی سه راهی فرهنگیان، بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی و تقاطع بابک(ورودی از ملایر) محدودیت‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت‌های تردد به صورت ۲۴ ساعته است، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ دوربین ترددهای داخل شهر را کنترل می‌کند و محدودیت ترددها تا پایان اعلام طرح که منوط به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است، اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در پایان یادآور شد: مبلغ جریمه برای خودروهای پلاک غیربومی که به شهرهای وضعیت قرمز وارد شوند، ۱۰ میلیون ریال و شهرهای با وضعیت نارنجی پنج میلیون ریال است.

اعمال محدودیت ترافیکی و منع تردد در شهرستان رزن

فرمانده انتظامی شهرستان رزن نیز از اعمال محدودیت های ترافیکی و منع تردد در مسیرهای منتهی به شهرستان و معابر شهری خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان با همکاری سایر دستگاه های مربوطه و با هدف قطع زنجیره کرونا و حفظ سلامتی و جان مردم اجرا می شود.

سرهنگ علی زنگنه با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور از امروز اول آذرماه با قاطعیت اجرا و از رفت و آمد خودروها با پلاک شخصی غیربومی در سطح شهرستان ممانعت می‌شود، تصریح کرد: تردد تاکسی، اتوبوس، وسایل نقلیه امدادی، انتظامی، وانت بارهای حامل کالا مشمول این ممنوعیت‌ها نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده خودروهایی با پلاک شخصی غیربومی در سطح معابر شهری و روستایی شهرستان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه درنظر گرفته می‌شود، از تمام شهروندان خواست  همکاری لازم را با پلیس برای کمک به سلامت جامعه و قطع زنجیره ابتلای کرونا داشته باشند.

تمامی ورودی ها به داخل شهر و شهرستان اسدآباد مسدود است

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز از مسدود بودن تمامی ورودی های به داخل این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای ساعات بامدادی طرح تشدید محدودیت ها و طرح جامع هوشمندانه مدیریت محدودیت با همکاری اعضای شورای تأمین و ستاد کرونا شهرستان آغاز شده و ورودی و خروجی های شهرستان اسدآباد با استقرار نیروهای بسیج و سپاه مسدود شده است.

مجید درویشی افزود: در حال حاضر تنها دو ورودی در قسمت شرقی و غربی شهر پیش بینی شده که ماشین ها بومی فقط می توانند از این دو ورودی خود را به داخل شهر هدایت کنند و با مدیریت های لازم نیروی انتظامی و بسیج از ورود پلاک های غیربومی جلوگیری شده و کنترل می شوند.

وی با بیان اینکه سایر ماشین ها که از غرب به مرکز و از مرکز به شرق عبور می کنند، از مسیر بلوار ۲۲ بهمن وارد و خارج می شوند، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به عملکرد شهرداری تمام ورودی ها به داخل شهر اسدآباد مسدود شده اند.

درویشی همچنین با تأکید بر اینکه عملیات بازرسی در این طرح به صورت کامل در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در رابطه با اصناف و کسبه شهرستان نیز از بامداد امروز توسط ستاد صیانت، اداره صمت و بازرسی اتاق اصناف براساس جداول گروه شغلی عملیاتی و اقداماتی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا