اجرای مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با اجرای مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق در استان همدان 141 کیلومتر خطوط فشار متوسط در سطح استان مورد تعمیر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: مانور تعمیرات شبکه‌های فرسوده و فیدرهای بحرانی همزمان با سراسر کشور امروز و فردا (29 و 30 آبان ماه) در استان همدان اجرایی می‌شود.

شیرزاد جمشیدی با اشاره به اهداف برگزاری این مانور تصریح کرد: افزایش قابلیت اطمینان و تاب‌آوری شبکه، کاهش خاموشی و انرژی توزیع نشده، استفاده هدفمند و بهینه از اعتبارات بهره‌برداری و افزایش ایمنی شهروندان و رفع کانون‌های خطر از اهداف مهم مانور جهادی تعمیرات شبکه‌های خطوط فرسوده است.

وی افزود: افزایش سطح آمادگی پرسنل و هماهنگی تیم‌های عملیاتی، بهبود و ارتقای شاخص‌های عملکردی طرح سیما و استانداردسازی آرایش شبکه‌های توزیع از دیگر اهدافی است که ما در این مانور دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت : طی این مانور جهادی 17 فیدر که شرایط نامساعدی از لحاظ انرژی توزیع نشده و قطعی داشتند به روش خط سرد و سه فیدر نیز به روش خط گرم تعمیر و سرویس می‌‌شوند.

وی با اشاره به حضور 92 اکیپ خط سرد و سه اکیپ خط گرم در مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های خطوط فرسوده استان همدان گفت: تعداد 391 نفر از همکاران در قالب شرکت‌های پیمانکاری و همکاران در این مانور حضور دارند.

جمشیدی یادآور شد: تعداد خودروهای حاضر در مانور نیز 120 دستگاه خودروی سبک عملیاتی، 11 دستگاه جرثقیل و 20 دستگاه خودروی بالابر است.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این مانور تمام فیدرهایی که در سطح استان عارضه داشتند شناسایی و در دستور کار قرار گرفت و طی دو روز 141 کیلومتر خطوط فشار متوسط در سطح استان با هزینه‌کرد حدود یک میلیارد تومان تعمیر می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: اجرای مانورهای جهادی در استان همدان از سال 94 آغاز شده و تاکنون تعداد قابل توجهی مانور برگزار کرده‌ایم و تجربه خوبی در این زمینه داریم.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین مواردی که در اجرای مانور در دستور کار قرار دارد و بر آن تأکید شده نظارت کامل بر رعایت موازین ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در همین راستا علاوه بر نظارت واحدهای شهرستانی، اکیپ‌های نظارت نیز در ستاد شرکت توزیع تشکیل شده است که در مدت زمان اجرای مانور و با اعزام به محل‌ها بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی نظارت کامل خواهند داشت تا شاهد هیچ حادثه‌ای نباشیم.