ترددها به شهرستان کبودراهنگ از اول آذر محدود می‌شود

فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: در راستای اجرای طرح ملی ستاد مقابله با کرونا، از شنبه اول آذر ماه ورود پلاک های غیربومی به شهرستان کبودراهنگ و تردد درون شهری از ساعت 21 تا 4 صبح ممنوع می‌شود.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، حجت اله مهدوی، روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شهرستان کبودراهنگ، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی ستاد مقابله با کرونا، از شنبه اول آذر ماه ورود پلاک های غیربومی به شهرستان کبودراهنگ و تردد درون شهری از ساعت 21 تا 4 صبح ممنوع می شود.

فرماندار کبودراهنگ افزود: شش ایستگاه ایست و بازرسی جهت پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا بایستی در ورودی های شهر و هر سه بخش مستقر شوند و از ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان جلوگیری نمایند.

وی بیان کرد: همه راه‌های فرعی ورود به شهر باید توسط شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مسدود شوند تا کنترل ورود خودورهای غیربومی به داخل راحت‌تر انجام شود.

مهدوی ادامه داد: همه مصوبات ستادملی، استانی و شهرستانی مبارزه با کرونا که در راستای حفظ سلامت مردم است قانونی می‌باشد و بایستی بدون کم و کاست اجرایی و عملیاتی شود که همکاری و جدیت مردم عزیز را می طلبد.

فرماندار کبودراهنگ عنوان کرد: شهرستانهای کشور بر اساس میزان بار بیماری کرونا و بستری در بیمارستان به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می شود، سطح سه یا قرمز بیشترین میزان محدودیت را دارد.

وی اضافه کرد: با اجرای محدودیت های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذر ماه تعطیلی مشاغل گروه دو و سه و چهار با جدیت تمام در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان اجرایی و عملیاتی خواهد شد و با هر گونه سهل انگاری و تخلف برابر قانون برخورد صورت خواهد گرفت.

گفتنی است؛ مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.