برگزاری مسابقات فوتبال نونهالان و نوجوانان همدان

گروه وررش: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان درباره برگزاری مسابقات فوتبال پایه گفت: جلساتی با رئیس هیأت فوتبال برگزار شده و پیشنهادات بر این بوده است که مسابقات در سطوح پایه نونهالان و نوجوانان به صورت رایگان برگزار شود.     به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، رسول منعم در جمع […]

گروه وررش: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان درباره برگزاری مسابقات فوتبال پایه گفت: جلساتی با رئیس هیأت فوتبال برگزار شده و پیشنهادات بر این بوده است که مسابقات در سطوح پایه نونهالان و نوجوانان به صورت رایگان برگزار شود.

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، رسول منعم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری مبنی بر اینکه انتقادات زیادی بر هیأت فوتبال استان همدان از طرف شهرستان‌ها وارد است، اظهار کرد: به هیأت فوتبال استان توصیه شده از هیأت شهرستان‌ها حمایت کند و انتقادی که مطرح می‌شود این است که از فوتبال پایه حمایتی صورت نمی‌گیرد و هیأت فوتبال باید در این راستا چاره‌اندیشی کند.

وی با اشاره به اینکه همدان تنها استانی است که بیشترین فضا را در اختیار هیأت‌های ورزشی قرار داده است، افزود: 35 فضا در اختیار 35 هیأت ورزشی همدان قرار داده شده تا درآمدهای حاصل صرف تیم‌های تحت پوشش هیأت‌ها شود. این در حالی است که اگر این فضاها به بخش خصوصی اختصاص داده می‌شد سالانه یک تا 2 میلیارد تومان برای اداره ‌کل ورزش و جوانان همدان به دنبال داشت.

منعم با بیان اینکه به‌رغم مشکلات مالی در سال گذشته و سال جاری هدف استان بر این بوده که از هیأت‌های ورزشی حمایت کند، عنوان کرد: استاندار نگاه ویژه‌ای به توسعه ورزش استان دارد و البته وزیر ورزش نیز حامی هیأت‌هاست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: برای توسعه و رشد فوتبال پایه باید از باشگاه‌هایی حمایت کرد که در سطح پایه نونهالان و نوجوانان تیم‌داری می‌کنند.

معاون ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز گفت: فوتبال رشته‌ای پرهزینه است و تلاش اداره‌کل ورزش و جوانان استان بر این است که نسبت به جذب حامی اقدام کند و بتواند مسابقات سطح پایه را به شکل رایگان برگزار کند.

علی ضمیری‌کامل با اشاره به اینکه فوتبال با سایر رشته‌های ورزشی به لحاظ گستردگی، همگانی بودن و علاقه‌مندی مردم به این رشته قابل مقایسه نیست، ادامه داد: داوری، رفت‌و‌آمد بازیکنان، زمین، امکانات، تجهیزات، آمبولانس و موارد دیگر در فوتبال هزینه‌های سنگینی دارد که این هزینه‌ها جذب اسپانسر را می‌طلبد تا بتوان مسابقات پایه را به صورت رایگان برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در حمایت از فوتبال وارد شده، در پایان گفت: شرایط این رشته با دیگر رشته‌ها متفاوت است و نیاز به ورود قوی‌تر بخش خصوصی دارد که اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود شرایط خوبی در استان ایجاد خواهد شد.