برگزاری طرح «شهیدسلیمانی» در کمک به کادر درمان همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در کمک به کادر درمان همدان طی هفته بسیج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ سردار مظاهر مجیدی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج در استان اظهار کرد: پنجم آذرماه سال ۵۸ تشکل بسیج توسط امام(ره) به سپاه ابلاغ شد و از آن زمان تاکنون ماموریت‌های زیادی توسط آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب وقتی موضوع کمک به مردم در حوزه سازندگی مطرح شد بسیج عموم مردم در کمک به جمع‌آوری اقلام مردم حرکت بسیار بزرگی را از خود باقی گذاشت گفت: ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور حرکت بزرگی با کمک نیروهای بسیجی بود که این موفقیت باعث شد برخی کشورهای جهان آن را الگوی رفع مشکلات خود قرار دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: در درگیری جنگ تحمیلی نقش بسیج و سپاه بسیار پررنگ بود، نقشی که آمیخته به درون جبهه و پشت جبهه بود و کمک‌های بزرگ مردمی و اعزام‌های مردمی برای پشتیبانی از جنگ را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه استان همدان هم مانند تمام کشور که نقش سازندگی‌ را داشتند در ابعاد مختلف ایفای نقش کرد گفت: شاید برخی از اتفاقات در کشور اولین اقدامش از استان همدان بوده است.

مجیدی به اعزام ۱۰ لشگر بسیجی برای پشتیبانی از دفاع مقدس توسط شهید حسن صوفی اشاره کرد که برای نخستین بار مردم را در قالب سپاه و برای اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل سازماندهی کرد خاطرنشان کرد:‌ شاید در آن زمان خیلی‌ها باور نمی‌کردند ۱۰ لشگر مردمی را سازماندهی، جذب و آموزش داد و به جبهه اعزام کرد اما دیدیم برای نخستین بار در همدان اتفاق افتاد و فرمانده وقت سپاه، سردار محسن رضایی آن را به عنوان یک الگو در کشور معرفی کرد.

وی با بیان اینکه وقتی پشتیبانی از یگان‌های عملیاتی توسط نیروهای بسیج مردمی انجام شد ما شاهد پیروزی‌های زیادی در جنگ تحمیلی بودیم که از عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین گرفته تا عملیاتی که در جنوب اتفاق افتاد افزود: وقتی که قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد و کشور به سوی سازندگی رفت بازهم سپاه و بسیج برای ادامه کار و رسیدن به خودکفایی نقش بسزایی داشتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه نقش بسیج و سپاه در ادامه کار به منظور تداوم انقلاب اسلامی و امنیت داخلی موثر بود عنوان کرد: در جبهه مقاومت نیز نیروهای بسیج به صورت منسجم و داوطلبانه در این حرکت بزرگ شرکت کردند.

نقش بسیج در مهار کرونا سازنده است

وی با بیان اینکه در چهل و یکمین سال راه‌اندازی بسیج هستیم و بسیج توانسته‌ است نقش‌های مختلف را در عرصه‌های مختلف ایفا کند گفت: امروزه هم درگیر بیماری کرونا هستیم و نقش بسیج  بسیار سازنده است.

مجیدی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج «بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرینی» است افزود: امیدواریم در این هفته بتوانیم در این راستا اقدامات خوبی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از ۳۰ آبان برنامه‌های هفته بسیج در استان آغاز خواهد شد گفت: اولین روز هفته بسیج به نام «بسیج، معنویت و سلامت»، دومین روز «بسیج، فرزند مسجد و خادم مردم»، سومین روز «بسیج، مطالبه‌گر و عدالت خواه»، چهارمین روز«بسیج، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی» پنجمین روز «بسیج ولایی، انقلابی و تمدن‌ساز»، ششمین روز «بسیج، نیروی مقاومت ملت ایران» و هفتمین روز «بسیج، کمک مومنانه و ایثارگری» نامگذاری شده است.

۲۸ عنوان برنامه در هفته بسیج

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امسال به خاطر بیماری کرونا شرایط سال‌های گذشته را نداریم و نمی‌توانیم حضور انبوه نیروها را در روز بسیج شاهد باشیم اما سعی می‌کنیم برنامه‌هایی در خور این هفته داشته باشیم گفت: ۲۸ عنوان برنامه در این هفته پیش‌بینی شده و ده‌ها ریزبرنامه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی سپاه تبلیغات محیطی را به مناسبت هفته بسیج در برنامه دارد افزود: قرارگاه فضای مجازی یکی از مسائل مهم است و بسیار نقش‌آفرینی می‌کند که در این راستا جریان‌سازی را در سایت‌های خبری داریم.

برگزاری طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در کمک به کادر درمان همدان

مجیدی با بیان اینکه جامعه بسیج پزشکی کار بزرگی را با عنوان طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» برگزار خواهند کرد گفت: بسیج سازندگی نقش موثری در تمام شهرستان‌ها دارد و پروژه‌هایی در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی به طرح «نذر خون» بسیج پیشکسوتان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی شده در هفته بسیج هر پایگاه مقاومت یک خدمت ارائه دهد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه معاونت علمی سپاه جشنواره مجازی علم و جهادگران را برگزار خواهد کرد خاطرنشان کرد: معاونت بسیج دانش‌آموزی و فرهنگی افتتاح «کلاس مهربانی» برای حمایت از آموزش و پرورش و زیرپوشش قرار دادن دانش‌آموزان را در برنامه دارد.

 وی با اشاره به تعلیم و تربیت افراد در راستای «تربیت صالحین» و نیروی «تراز انقلاب» افزود: این طرح بسیار موثر بوده و نیروهای موثری را تربیت کرده است.

طرح آزادی «زندانیان جرایم غیر عمد» بسیج حقوقدانان

مجیدی با بیان اینکه بسیج صنعت، طرحی را با عنوان «صنعت یار» با کمک اداره صنعت، معدن و تجارت به ویژه در راستای احیای صنایع و کارگاه‌ها اجرایی می‌کند گفت: در هفته بسیج این طرح اجرایی خواهد شد.

وی به عطرافشانی مزار شهدا در این هفته اشاره کرد و افزود: در طرح «شهید سلیمانی» بسیج محلات کار بزرگی را انجام خواهد داد و قرار است مساجد فعال و قدم‌هایی در بیماریابی صورت گیرد.

 فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به توزیع ماسک رایگان طی هفته بسیج  اشاره کرد و افزود: بسیج کارمندی میزگردی را با دعوت از مسوولان و حل مسائل احصاء شده در محلات برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برنامه بسیج حقوقدان در برنامه ریزی نسبت به بیان مسائل حقوقی برای خانواده‌ها در این هفته بیان کرد: «طرح ثامن» برای بصیرت‌افزایی برگزار خواهد شد.

مجیدی با اشاره به طرح آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بسیج حقوقدانان با کمک خیرین گفت: شعار امسال، احیای پایگاه‌های مقاومت است که به دنبال وضعیت‌سنجی آنها هستیم.

افتتاح  ۷۳ پروژه عمرانی در هفته بسیج

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۷۳ پروژه عمرانی در قالب بسیج سازندگی به ثمر نشسته و هفته بسیج افتتاح خواهد شد افزود: عموم این پروژه‌ها احداث چهار منزل برای محرومان، مرمت و بازسازی ۴۷ منزل مسکونی محرومین، مرمت و بازسازی ۱۳ مدرسه، احیا و لایروبی دو قنات و مرمت پل روستایی، احداث و بازسازی راه عشایر به میزان ۱۰ کیلومتر است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه سالن پرورشی قهاوند به میزان ۶۰۰ آماده بهره‌برداری می‌شود افزود: افتتاح سالن‌های ورزشی و انجام دو مورد نماکاری و تعمیرات مسجد از دیگر اقدامات است.

وی با بیان اینکه چند پروژه در حال تکمیل است که دهه فجر آماده می‌شود گفت: پروژه کمپ ترک اعتیاد در ملایر، جابه جایی روستای برفیان در تویسرکان، دو پزشکی قانونی برای مجموعه شهرستان اسدآباد و توسرکان در دهه فجر به نتیجه خواهد رسید.

راه‌اندازی ۶۶۹ صندوق قرض‌الحسنه/ ایجاد ۲ هزار و ۵۲۶ شغل

مجیدی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده است افزود: طی دو سال اخیر ۶۶۹ صندوق راه‌اندازی شده که ۲ هزار و ۵۲۶ شغل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مردمی است و تسهیلات در راستای اشتغالزایی تعلق می‌گیرد گفت: قریب به ۸ میلیارد تومان جمع‌آوری شده و ۲ هزار و ۵۲۶ شغل ایجاد شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا و در راستای کمک‌های مومنانه نسبت به تهیه نوشت‌افزار، البسه، جهیزیه، خرید لوازم خانگی، بسته‌های بهداشتی، کارت هدیه، توزیع نان، ذبح گوسفند، اشتغالزایی و پرداخت وام برای نیازمندان، مردم ۲۲ میلیارد تومان تقبل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا ۱۷۳ هزار بسته غذایی با اعتبار ۵ میلیارد تومان توسط سپاه تامین شده است گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) راه‌اندازی شد و نهادهایی مانند ستاد فرمان امام(ره)، اوقاف و آستان قدس رضوی نیز پای کار آمدند.

مجیدی تصریح کرد: در مجموع ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تاکنون ۶۹ هزار و ۵۰۰ به میزان  ۱۰ میلیارد تومان، آستان قدس رضوی ۵ هزار، اوقاف ۴ هزار بسته غذایی به نیازمندان کمک کرده‌اند که در مجموع ۹ هزار بسته غذایی بوده است.

توزیع ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی در همدان

وی از توزیع ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی در استان خبر داد و گفت:  توسط نماینده ولی فقیه، شهرداری و کمیته امداد ۸ هزار و ۸۰۰ کارت هدیه به ارزش ۶۵ میلیارد تومان تهیه و بین آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدا‌ن با بیان اینکه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و در سطح استان واگذار شده است افزود: در کمیته‌های عملیات روانی، رسانه های مکتوب و فضای مجازی و… اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های رفع‌آلودگی در سطح استان راه‌اندازی که یک‌مرتبه آلودگی انجام شد و اخیرا چند شهرستان نیز بار دیگر انجام شده است گفت: احتمالا هفته آینده ملایر رفع آلودگی خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه کمیته پیشگیری توسط بسیج جامعه پزشکی با بهره‌گیری از پزشکان عمومی و پرستاران فعال بود افزود: در سطح استان نقاهتگاه‌هایی ایجاد و کمک‌هایی به بخش بهداشت و درمان شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای سازندگی ۲۸ کارگاه تولید ماسک فعال است که تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک تولید شده است گفت: تولید دستکش و مواد ضدعفونی نیز از دیگر اقدامات بوده است.

بکارگیری ۱۵۸ هزار نفر گروه جهادی 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۱۵۸ هزار نفر در گروه جهادی بکار گرفته شده‌اند که در مجموع ۲۸ هزار گروه جهادی را شامل می‌شود افزود: با توجه پیک سوم بیماری کرونا در طرح «شهید سلیمانی» هر پایگاه مقاومت را یک پایگاه سلامت تعریف کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طبق تفاهم‌نامه سپاه پاسداران با وزارت بهداشت در استفاده از نیروهای بسیج در کمک به کادر درمان، ما در استان این طرح را بومی کرده و جلساتی را با دانشگاه علوم پزشکی برگزار کرده‌ایم گفت:گروه‌های ۱۵ نفره تعریف شده که در آن یک پزشک و ۴ پرستار و ۱۰ بهورز قرار دارند.

مجیدی با بیان اینکه ۱۳ از برادران را در مرحله اول آموزش دادیم تا به عنوان بهورز به کادر بهداشت و درمان کمک کنند افزود:‌ قرار است توسط حوزه مقاومت و پایگاه مقاومت و نیز مراکز بهداشت هم پوشانی در ارائه خدمات صورت گیرد که پایگاه‌های مقاومت نقش مراکز بهداشت را داشته باشند.

 ارائه خدمات معیشتی و بهداشتی جلوی منزل بیماران مبتلا به کرونا 

وی با اشاره به ارائه خدمات معیشتی و بهداشتی جلوی منزل بیماران مبتلا به کرونا توسط نیروهای جهادی گفت: قرار است از شنبه هفته آینده شبکه بسیج را به کمک کادر درمان بیاوریم که این تفاهمنامه ۶ ماهه است اما در کشور چهار ماهه پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید به اینکه بخشی از نیروها کار ضدعفونی و بخشی محدودیت تردد را با کمک نیروی انتطامی دارند خاطرنشان کرد: در راستای تقویت بسیج به فرموده مقام معظم رهبری بیش از ۱۰۰ گردان دفاعی و امنیتی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا تفاهمنامه‌ای با شهرداری و هلال احمر منعقد شده که گردان‌های امداد و نجات تشکیل شوند و به کمک به مردم در ساعات اولیه احتمال وقوع حوادث بیایند افزود: با جلسه‌ای که روز گذشته با نماینده ولی فقیه در استان داشتیم قرار شد از طلاب در بیمارستان‌ها برای تقویت روحیه بیماران استفاده شود.

منبع: خبرگزاری فارس