420 هکتار مجتمع گلخانه‌ای در همدان در دست ساخت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان گفت: از سال 85 با جهش در ساخت زیر ساخت‌های شهرک‌ها توانستیم به مساحت این شهرک‌ها را به 450 هکتار برسانیم و در حال حاضر ساخت 420 هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان همدان در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ محمد خدادادی در گفت‌و‌گو با فردای همدان با بیان اینکه شهرک‌های کشاورزی شامل شهرک‌های گلخانه‌ای، شهرک‌های دامپروری و شهرک‌های شیلاتی است اظهار کرد: در استان همدان بیشتر شهرک گلخانه‌ای ایجاد شده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که باعث تشکیل شهرک‌های کشاورزی شده این بوده که تجمیع واحد‌های گلخانه‌ای در شهرک‌ها مشکلاتی از جمله واگذاری، نظارت، فروش محصولات، بازاریابی و … را ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای نسبت به کشت عادی میزان آب کمتری استفاده می‌کند افزود: تولیدات گلخانه‌ای 10 برابر تولیدات زمینی است و از طرفی در کشت گلخانه‌ای فصل معنا ندارد چراکه اقلیم کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان با قرار داشتن در منطقه سرد کشور مورد توجه برای کشت است تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها افزایش تولیدات محصولات گلخانه‌ای و اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی است.

خدادادی ادامه داد: با توجه به تابش آفتاب در استان، تولیدات گلخانه‌ای از کیفیت و کمیت بهتری نسبت به مناطق دیگر کشور برخوردار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه شهرک‌های گلخانه‌ای دارای امنیت بالاتری نسبت به واحد‌های انفرادی هستند ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی استان همدان تولیدت محصولات کشاورزی است و در زمینه محصولات باغی بیشتر گلخانه‌ها مد نظر قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان‌های پیشرو در تولیدات گلخانه‌ای محسوب می‌شود افزود: سال 83 اولین شهرک گلخانه‌ای در همدان ایجاد شد و تا سال 85 حدود 85 هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان همدان به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: از سال 85 با جهش در ساخت زیر ساخت‌های شهرک‌ها توانستیم به مساحت این شهرک‌ها را به 450 هکتار برسانیم و در حال حاضر ساخت 420 هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان همدان در دست اقدام است.