۴۶واحد مسکن روستایی آماده بهره‌برداری برای مددجویان بهزیستی همدان

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان گفت: از آغاز امسال، ۴۶ واحد مسکن روستایی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش “فردای همدان”، حمداله فارسی اظهار کرد: این واحد‌ها ۱۳ آذر مصادف با سوم دسامبر و “روز جهانی توان یابان” به مددجویان بهزیستی واگذار می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان افزود: اعتبار این واحد‌ها در سال ۱۳۹۹ از محل بودجه بلاعوض دولتی، تسهیلات بانکی و سهم آورده مددجویان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های مسکونی روستایی قابل تحویل به خانوار‌های دارای حداقل ۲ توان یاب در قالب تفاهمنامه کشوری سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و حساب صد امام ، 10 واحد است، بیان کرد: در شهرستان ملایر پنج واحد، رزن، بهار و کبودراهنگ هر کدام یک واحد و شهرستان تویسرکان ۲ واحد آماده تحویل است.

فارسی ادامه داد: از ۳۶ واحد مسکونی قابل تحویل به خانوار‌های تک معلولی و سایر مددجویان زیر پوشش بهزیستی نیز سهم شهرستان ملایر ۱۳ واحد، نهاوند ۱۱، رزن یک و شهرستان تویسرکان ۱۱ واحد است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان، متراژ این واحد‌های مسکونی را بین ۶۰ تا ۱۰۰ متر اعلام و خاطرنشان کرد: ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلون ریال اعتبار برای ساخت این تعداد واحد‌های مسکونی روستایی هزینه شده است.