پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تاسیسات گردشگری در همدان

معاون‌گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: ۴۲بنگاه از تاسیسات گردشگری در استان همدان موفق به دریافت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تاسیسات گردشگری آسیب‌دیده از شیوع کرونا در همدان شدند.

به گزارش “فردای همدان”، علی خاکسار، اظهار کرد: از ابتدای شروع ویروس کرونا، صنعت گردشگری استان همدان بیشترین آسیب را از شیوع بیماری متحمل شد، بطوریکه بیشتر بنگاهها دچار رکود و بعضاً تعطیل شدند.
معاون‌گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: به منظور جبران بخشی از خسارات تاسیسات گردشگری، تسهیلاتی با کارمزد ۱۲ درصد در نظر گرفته شد که با اطلاع رسانی و پیگیری مستمر از تعداد ۱۸۰ واحد گردشگری همدان، ۶۵ واحد از تاسیسات گردشگری با درخواست ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام و از این تعداد ۴2 بنگاه، موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال شدند.
وی خاطرنشان کرد: از علل عدم استقبال تاسیسات گردشگری ازاین تسهیلات میتوان به نرخ کارمزد بالای تسهیلات، دوره تنفس ومدت بازپرداخت کوتاه و عدم اطمینان از توان بازپرداخت اقساط به دلیل نداشتن چشم انداز روشن و پیش‌بینی اتمام بیماری و رونق دوباره کسب و کارها اشاره کرد.