اجرای یک هزار و 300 هکتار آبیاری نوین در سال‌جاری در همدان

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر از تعهد استان همدان اجرای 4 هزار و 650 هکتار آبیاری نوین در سال 99 است که تاکنون یک هزار و 300 هکتار به شکل کامل اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ امیر لاهوتیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فردای همدان به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری اشاره کرد و با بیان اینکه این برنامه عمده ترین برنامه اجرایی ما در سال 98 از برنامه اقتصادی مقاومتی است اظهار کرد: تا پایان سال 98 در استان همدان 155 هزار هکتار از اراضی آبی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه حدود پنج هزار هکتار در سال جاری باید آبیاری نوین در استان همدان اجرایی شود، ادامه داد: در زمینه سامانه نوین آبیاری با توجه به تاکید وزیر، شرایط اقلیمی کشور، محدودیت منابع آب و خاک، امنیت آب و تامین غذا به عنوان تامین کننده انرژی و شرایط نا عادلانه سیاسی و … باید اقدامات اجرایی و دنبال کردن پروژه‌های نوین آبیاری با شکل جدی‌تری دنبال شود.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه با اجرایی سیستم نوین آبیاری 44 درصد راندمان آب در مزارع و پتانسیل تولید محصول 30 درصد افزایش پیدا می‌کند اضافه کرد: از طرفی مصرف نهاده‌های کشاورزی 30 درصد کاهش پیدا می‌کند و 25 درصد مصرف انرژی کاهش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از تعهد استان همدان اجرای 4 هزار و 650 هکتار آبیاری نوین در سال 99 است که تاکنون یک هزار و 300 هکتار به شکل کامل اجرایی شده است بیان کرد: دو هزار و 500 هکتار پرونده در دست اجرا وجود دارد و سه هزار هکتار طرح‌های عمومی بزرگ را در سطح باغات و مزارع داریم.