معافیت کارفرمایان از سهم حق بیمه برای به کارگیری نیروی جدید

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت:کارفرمایان برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیلان دانشگاهی دو سال از معافیت سهم بیمه کارفرما برخوردار می شوند.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ احمد توصیفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فردای همدان ازمعافیت دو ساله حق بیمه سهم کارفرما در صورت بکارگیری نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی خبر داد و گفت: تسهیل شرایط طرح مشوق بیمه‌ای، کارفرمایان با بکارگیری نیروی کار دانشگاهی از دو سال مشوق پرداخت سهم بیمه کارفرما از سوی دولت برخوردار می‌شوند.

وی گفت : جذب افراد بیکار شده از شیوع کرونا از طریق این طرح در الویت خواهد بود وهمچنین شرایط بهره مندی از طرح برای کسب و‌کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: باتسهیل شرایط طرح مشوق بیمه ای، کارفرمایان محترم می توانند با حفظ کارگران موجود هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت در تعداد از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا جذب  نمایند.

وی اظهار داشت:حق بیمه سهم کارفرما توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می شود.

توصیفیان شرایط در نظر گرفته شده برای کار فرما را داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، داشتن کد کارگاهی تامین اجتماعی و ثبت نام در سامانه مشوق بیمه ای  Moshavegh.mcls.gov.ir دانست و افزود: نیروی کار آمده به کار هم باید شرایطی از جمله حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، سن کمتر از ۳۸ سال، حداکثر سابقه بیمه ۳۶ ماه و ثبت نام در سامانه  Moshavegh.mcls.gov.ir را داشته باشد.