قهرمانی بسکتبالیست‌های خوزستانی با شکست میزبان

گروه ورزش: تیم بسکتبال 3 نفره خوزستان موفق شد با پیروزی برابر میزبان رقابت‌ها مقتدرانه در سکوی قهرمانی مسابقات قرار بگیرند.       به گزارش “فردای همدان”، جشنواره کشوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد در بخش آقایان که از روز دوشنبه به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آغاز شده است؛ در چهارمین […]

گروه ورزش: تیم بسکتبال 3 نفره خوزستان موفق شد با پیروزی برابر میزبان رقابت‌ها مقتدرانه در سکوی قهرمانی مسابقات قرار بگیرند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، جشنواره کشوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد در بخش آقایان که از روز دوشنبه به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آغاز شده است؛ در چهارمین روز برگزاری خود با بسته شدن رقابت‌های بسکتبال 3 نفره پیگیری شد.

 

در برگزاری رقابت‌های بسکتبال سه نفره تیم‌ها در یک تایم 10 دقیقه‌ای با هم مسابقه می‌دهند و طبق قانون هر پرتاب داخل قوس یک امتیاز و بیرون آن دو امتیاز محسوب شد، همچنین هر تیم از سه بازیکن اصلی و یک بازیکن ذخیره استفاده کردند و هر تیمی زودتر به امتیاز 21 برسد برنده اعلام شد.

 

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده 22 تیم حاضر در دو گروه 6 تیمی و دو گروه پنج تیمی تقسیم‌بندی شده بودند که بعد از پنج مرحله در نهایت تیم خوزستان با شکست تیم میزبان همدان در جایگاه نخست این رشته قرار گرفت.

 

یکی از مهیج‌ترین مسابقات بسکتبال در دیدار رده‌بندی صورت گرفت و دو تیم البرز و فارس به مصاف هم رفتند که در نهایت و تنها با یک اختلاف امتیازی تیم فارس 18 بر 17 حریف کرجی خود را شکست داد.

 

در دیدار فینال بلندقامتان خوزستانی در یک بازی یک‌طرفه با نتیجه 14 بر 5 بر رقیب خود همدان غلبه کردند و قهرمان این رشته شدند.

 

رده‌بندی نهایی تیم‌های اول تا بیست و دوم رشته بسکتبال سه نفره به شرح ذیل است:

 

1.خورستان

 

2.همدان

 

3.فارس

 

4.البرز

 

5.علوم و تحقیقات تهران

 

6.مازندران

 

7.خراسان شمالی

 

8.ایلام

 

9.گلستان

 

10.قزوین

 

11.کرمانشاه

 

12.خراسان رضوی

 

13.آذربایجان شرقی

 

14.چهارمحال و بختیاری

 

15.اردبیل

 

16.قم

 

17.مرکزی

 

18.لرستان

 

19.کرمان

 

20.یزد

 

21.کردستان

 

22.زنجان

 

جشنواره ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور تا دوم شهریورماه و در رشته‌های طناب‌کشی، روپایی، بسکتبال سه نفره، فوتبال گل‌کوچک، دارت، پرتاب آزاد بسکتبال و آمادگی جسمانی به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در جریان خواهد بود.