“اکو” تنها نمایش برگزیده از همدان در جشنواره بین‌المللی تهران مبارک

گروه فرهنگ و هنر: کارگردان نمایش اکو گفت: اکو تنها نمایش برگزیده از همدان در جشنواره بین‌المللی تهران مبارک است.       امید انصاری در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، با اشاره به اینکه اکو نمایشی مخصوص کودک و نوجوانان است، اظهار کرد: این نمایش تنها نماینده برگزیده از همدان در جشنواره […]

گروه فرهنگ و هنر: کارگردان نمایش اکو گفت: اکو تنها نمایش برگزیده از همدان در جشنواره بین‌المللی تهران مبارک است.

 

 

 

امید انصاری در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، با اشاره به اینکه اکو نمایشی مخصوص کودک و نوجوانان است، اظهار کرد: این نمایش تنها نماینده برگزیده از همدان در جشنواره بین المللی تهران مبارک است.

وی نمایش اکو را کاری کاملا بی کلام دانست و ادامه داد: پیام آن جلوگیری از تخریب محیط زیست است.

انصاری با بیان اینکه این نمایش با ۳ مرحله بازبینی های فشرده توسط ۱۷ داور به مرحله پایانی راه پیداکرده است، بیان کرد: این نمایش یکم تا ۶ شهریور در جشنواره بین المللی تهران مبارک اجرا خواهد شد.

کارگردان نمایش اکو مجموع بازیگران و عروسک گردانان این نمایش را ۱۰ نفر اعلام و تصریح کرد: اگر شرایط هماهنگ شود امید است بعد از اجرای تهران در همدان هم شاهد اجرای آن باشیم.

انصاری اجرای کار عروسکی را بسیار پر هزینه دانست و اشاره کرد: یک قسمت هزینه این کار را بنده پرداخته ام و نیمی دیگر از آن کمک هزینه جشنواره تهران به دبیری مرضیه برومند بوده است.

وی موضوع نمایش را محیط زیست اعلام کرد و ادامه داد: عروسکی در محیط زیست به دنیا می آید و بعد از طی سیر تکاملی به شهر می رود و شاهد از بین رفتن محیط زیست به دست انسانها می شود.

انصاری سبک این کار را تلفیقی از عروسکی، بازیگری و سایه عنوان و اشاره کرد: نمایش اکو سبک عروسکی تاپ تیبل است.

کارگردان نمایش اکو در پایان خاطرنشان کرد: برای بازی عروسکی از سطح معلق استفاده کرده و همچنین سایه فیزیکال را برای اولین بار در همدان انجام داده ایم.