استانداردسازی آسانسور در همدان ۵۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل استاندارد همدان از صدور ۵۷۹ گواهینامه ایمنی برای آسانسورهای استان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۹ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛؛ محمد مددی امروز اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶۸ گواهینامه ایمنی آسانسور برای ساختمان‌های مسکونی نوساز و ۱۱۱ فقره برای آسانسورهای اماکن اداری و عمومی صادر شده است. 

او گفت: امسال وضعیت ساخت و ساز بهتر از پارسال است و امیدواریم استانداردسازی آسانسورها به رقم ۸۰۰ برسد. 

مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به اهمیت صحت عملکرد آسانسور افزود: آسانسور یک ماشین الکتریکی و مکانیکی است که به طور دائم مورد استفاده قرار می‌گیرد و بی‌تردید نیازمند سرویس و نگهداری است و امنیت آن بسیار ضرورت دارد.  

مددی با اشاره به همکاری شهرداری با استاندارد در این راستا خاطرنشان کرد: مجتمع‌های مسکونی تازه ساخت در صورتی که گواهینامه ایمنی استاندارد نداشته باشند نمی‌توانند پایان کار از شهرداری دریافت کنند و همین اهرم روند استانداردسازی را شتاب داده است.  

او تاکید کرد: هر چقدر در استانداردسازی آسانسورهای مجتمع‌های اداری و عمومی و ساختمان‌های نوساز موفق هستیم در زمینه ساختمان هایی که چند سال از نصب آسانسور آن‌ها می‌گذرد توفیق چندانی نداریم. 

مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه مدت اعتبار گواهینامه ایمنی استاندارد یک ساله است از مالکان خواست هر سال برای بازرسی ادواری آسانسور موجود در ملک خود از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور و پله برقی اقدام کنند.

به گفته مددی پارسال همین موقع ۳۶۲ گواهینامه استاندارد آسانسور صادر شده بود که در سال جاری افزایش یافته است. 

او یادآوری کرد: مردم هنگام استفاده از آسانسور به شناسه نصب شده در داخل کابین توجه کرده و این کد ۱۰ رقمی را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و از اصالت شناسه و صحت عملکرد آسانسور مطمئن شوند. 

مدیرکل استاندارد همدان گفت: نصب این شناسه در داخل کابین آسانسور و در معرض دید استفاده کنندگان الزامی است.  

مددی از شرکت های بیمه خواست هنگام صدور بیمه نامه آسانسور گواهینامه استاندارد را از مالکان ساختمان مطالبه کنند تا از این طریق به گسترش فرهنگ استانداردسازی کمک شود.

بر اساس آخرین آمار ۵۶۸ واحد صنعتی و خدماتی در استان همدان مشمول استاندارد اجباری است و امسال شمار کالاهای دارای نشان پروانه استاندارد به ۶۷۷ رسید.