ملایر بالاترین سرانه فضای سبز را در غرب کشور دارد

شهردار ملایر گفت: این شهر بالاترین میزان سرانه‌ فضای سبز را در غرب کشور دارد، اما توزیع آن در سطح شهر نامتوازن است.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ حسین بابایی روز سه‌شنبه در حاشیه احداث بوستان محله‌ای شقایق افزود: امروز طراحی و احداث بوستان‌های محله‌ای به عنوان بخشی از فضای سبز شهری، از موضوع‌های مهم در برنامه‌ریزی شهری است.

وی ادامه داد: بوستان ها علاوه بر فراهم کردن زمینه مناسب برای تفریح و سرگرمی ساکنان محلات و خانواده‌ها، موجب افزایش مراودات اجتماعی و مکانی برای تعامل و ارتباط متقابل بین شهروندان می‌شود.

شهردار ملایر گفت: تاثیر مستقیم ایجاد فضای سبز بر تعاملات روحی، روانی و زندگی روزمره و اثرگذاری آن بر کیفیت زندگی مردم به عنوان اجزای کلیدی توسعه، نشاط و پویایی اجتماعی، افزود: در این راستا توسعه بوستان‌های محله‌ای در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این بوستان با هدف توسعه فضای سبز شهری، مراکز تفرج‌گاهی و ایجاد نشاط برای شهروندان به‌ویژه در محله‌هایی که تراکم جمعیتی بالایی دارد، در شهرک ولیعصر(عج) این شهر احداث شد.

بابایی بیان کرد: بوستان شقایق در فضایی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع و در چهار سطح که دارای اختلاف ارتفاع است، بین سه بلوک‌های E ,D ,N شهرک ولیعصر(عج) با تراکم جمعیتی بالا در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع مالی، پیشرفت فیزیکی بوستان محله‌ای شقایق کُند و در زمان‌هایی متوقف شد که در حال حاضر با شروع دوباره کار توسط پیمانکار، احداث این طرح سرعت خوبی گرفته است.

شهردار ملایر گفت: سطح اول این بوستان به نصب و تجهیز مبلمان شهری برای استفاده عموم مردم اختصاص یافته و آلاچیق‌های نشیمن در سطح دوم بوستان نصب خواهد شد.

بابایی بیان کرد: در سطح سوم تجهیزات تندرستی وسایل بدن‌سازی پارکی نصب می‌شود تا بتوانیم در راستای سلامتی و نشاط شهروندان در این نقطه از شهر گام برداریم.

وی یادآور شد: سطح چهارم این بوستان نیز به محوطه ورزشی و زمین بازی کودکان اختصاص یافته است و در این سطح زمین‌های فوتبال، والیبال، بدمینتون و بسکتبال احداث و در کنار آن وسایل بازی پلی‌اتیلن ویژه کودکان نصب خواهد شد.

بابایی ابراز امیدواری کرد: اعتبار این بوستان هر چه سریعتر تامین شود تا برای استفاده ساکنان شهرک ولیعصر(عج) به بهره‌برداری برسد.

سرانه فضای سبز شهری ملایر بیش از ۱۹ مترمربع است.

شهر ملایر با مساحت سه میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع فضای سبز و ۵۵ پارک، یکی از شهرهای پیشتاز در زمینه توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز است.