برخورد قضایی با متخلفان در مهار کرونا/ تشکیل ۱۵۰ پرونده در نهاوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند از برخورد قضایی با اشخاصی که مصوبات ستاد مقابله با کرونا را اجرا نکنند خبر داد و گفت: تاکنون بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ پرونده تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ عباس آزادبخت اظهار کرد: با توجه به اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی در حکم قانون هستند در صورتی که اشخاصی بخواهند این مصوبات را نادیده گرفته و به آن عمل نکنند مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود قرمز کرونا در سطح کشور و به تبع آن در نهاوند مصوباتی که از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان اتخاذ می‌شود با توجه به اینکه حکم قانون را داشته و به منظور دفاع از سلامت مردم اتخاذ می‌گردند لذا مورد حمایت قضایی قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: در بحث شیوع کرونا مهمترین عوامل بحث مراسم عروسی و عزا و دورهمی‌هاست که با توجه به مصوبه ستاد کرونا شهرستان مبنی بر محدود کردن این مراسم تا کنون برخوردهایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از زمان شروع کرونا تاکنون بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ پرونده تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است اضافه کرد: در این زمینه پرونده‌هایی که موارد حادی داشته‌اند منجر به صدور حکم قضایی مانند جایگزین نقدی و جایگزین حبس شده و در برخی موارد نیز حکم برائت صادر و پرونده مختومه شده است.

آزادبخت گفت: علاوه بر این تا کنون چند گروه ارکستر که برای شرکت در مراسم عروسی به شهرستان آمده‌اند بازداشت شده و وسایل و آلات موسیقی آنان نیز توقیف شده است.

وی با اشاره صدور یک دستور کلی مبنی بر اینکه در صورت گزارش شبکه بهداشت  دستگاه قضایی ورود پیدا کند افزود: در صورتی که شبکه بهداشت گزارش کند که مراسمی تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی تلقی می‌شود لذا پرونده قضایی برای آن تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند در پایان افزود: ما در آینده به دنبال آن هستیم که با همکاری شبکه بهداشت و درخواست آنان با افرادی که سلامت عمومی را تهدید کنند برخوردی متناسب با نوع عمل انجام شده و مطابق با قانون داشته باشیم.