بسکتبالیست‌های همدان و خوزستان فینالیست شدند

گروه ورزش: بعد از برگزاری چهار مرحله مسابقات بسکتبال 3 نفره جشنواره ورزش همگانی دانشگاه آزاد سراسر کشور، تیم‌های همدان و خوزستان با شکست رقبای خود به دیدار نهایی راه پیدا کردند.       به گزارش “فردای همدان”، جشنواره کشوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد در بخش آقایان که از روز دوشنبه به میزبانی همدان […]

گروه ورزش: بعد از برگزاری چهار مرحله مسابقات بسکتبال 3 نفره جشنواره ورزش همگانی دانشگاه آزاد سراسر کشور، تیم‌های همدان و خوزستان با شکست رقبای خود به دیدار نهایی راه پیدا کردند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، جشنواره کشوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد در بخش آقایان که از روز دوشنبه به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آغاز شده است؛ در سومین روز با برگزاری مسابقات فوتبال و بسکتبال سه‌نفره پیگیری می‌شود.

 

در رقابت‌های بسکتبال سه نفره دور مقدماتی این رقابت‌ها با جذابیت خاصی پیگیری شد، شامگاه گذشته با مشخص شدن تیم‌های فینالیست به کار خود پایان داد.

 

در برگزاری رقابت‌های بسکتبال سه نفره تیم‌ها در یک تایم 10 دقیقه‌ای با هم مسابقه می‌دهند و طبق قانون هر پرتاب داخل قوس یک امتیاز و بیرون آن دو امتیاز محسوب می‌شود، همچنین هر تیم از سه بازیکن اصلی و یک بازیکن ذخیره استفاده خواهد کرد و هر تیمی زودتر به امتیاز 21 برسد برنده مسابقه خواهد بود.

 

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده 22 تیم حاضر در دو گروه 6 تیمی و دو گروه پنج تیمی تقسیم‌بندی شده بودند که بعد از چهار مرحله مسابقات دوره‌ای و حذفی سرانجام چهره تیم‌های صعودکننده به بازی نهایی و رده‌بندی مشخص شد.

 

 

نتایج مسابقات عصر امروز برای در مرحله یک هشتم نهایی به شرح ذیل است:

 

البرز 21  ـ ایلام 6

 

همدان 19 ـ خراسان شمالی 17

 

فارس 21 ـ علوم تحقیقات تهران 17

 

مازندران 14 ـ خوزستان 21

 

با این نتایج تیم‌های برنده برای تعیین فینالیست به مصاف هم رفتند که تیم میزبان همدان با اقتدار و حساب 21 بر 12 فارس را شکست داد و همچنین خوزستان با نتیجه 17 بر 11 برابر البرز به برتری رسید و راهی دیدار نهایی شدند.

 

تیم‌های البرز و فارس هم برای کسب عنوان سومی باید با هم رقابت داشته باشند.

 

در سایر نتایج که تیم‌ها برای کسب سایر رده‌ها تلاش می‌کنند این نتایج به دست آمد:

 

چهارمحال و بختیاری 5 ـ کرمانشاه 6

 

قزوین 19 ـ اردبیل صفر

 

آذربایجان شرقی 15 ـ گلستان 20

 

خراسان رضوی ( برد فنی) ـ قم صفر

 

کردستان صفر  ـ مرکزی( برد فنی)

 

زنجان صفر  ـ یزد ( برد فنی)

 

 

پرونده رشته بسکتبال سه نفره این رقابت‌ها صبح پنج‌شنبه با برگزاری چند بازی و مشخص شدند عناوین نخست تا بیستم در سالن پوریای فنی دانشگاه آزاد واحد همدان بسته خواهد شد.

 

جشنواره ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور تا دوم شهریورماه و در رشته‌های طناب‌کشی، روپایی، بسکتبال سه نفره، فوتبال گل‌کوچک، دارت، پرتاب آزاد بسکتبال و آمادگی جسمانی به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در جریان خواهد بود.