تعطیلی ۶ تالار برگزارکننده مراسم عروسی در همدان

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان از تعطیلی ۶ تالار برگزارکننده مراسم عروسی در همدان طی ۱۰ روز اخیر خبر داد و گفت: صاحبان عروسی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ حسین بشری با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی در استان همدان اظهار کرد: نظارت بر عدم فعالیت برخی اصناف و اتحادیه و نیز برگزاری مراسم عروسی  و عزا طبق مصوبه کرونا در حال انجام است.

وی بیان کرد: ستاد مقابله با کرونای استان به دانشگاه علوم پزشکی و اصناف اجازه پلمب اتحادیه‌‌ها و مشاغل فعال خلاف ضوابط مبارزه با کرونا را داده و هرجا هم از نیروی انتظامی کمک خواسته شده همکاران ما در حوزه اماکن حضور یافته و اقدام لازم را انجام داده‌اند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان از تعطیلی ۶ تالار برگزارکننده مراسم عروسی طی ۱۰ روز اخیر توسط اداره اماکن نیروی انتظامی استان خبر داد و افزود: در این مدت ۵ گیم‌نت که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده بودند، پلمب شدند.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ روز اخیر ۴۵ عدد قلیان از قلیان‌سراها و مراکز غیر قانونی عرضه ضبط، توقیف و تشکیل پرونده شده و برای رسیدگی به آن نیز تحویل مقام قضایی شده است خاطرنشان کرد: در مجموع عرضه قلیان در استان قبل از کرونا ممنوع شده و با شیوع این بیماری نیز با جدیت به این مسئله می‌پردازیم.

بشری با اشاره به اینکه طبق ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری هرگونه عروسی در کشور و استان ممنوع است گفت: تالارها اجازه برگزاری مراسم عروسی را ندارند و اگر پلیس و بازرسان اصناف ببیند قطعا با آنها برخورد کرده و مرکز را پلمب می‌کنند.

وی با تاکید به اینکه برگزاری مراسم عروسی در روستاها هم ممنوع است اما آنچنان سازوکار دقیقی برای برخورد با این مسئله دیده نشده است خاطرنشان کرد: اگر افراد موردی از مراسم عروسی در روستاها می‌بینند به ما اطلاع دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر توصیه اکید ما در نیروی انتظامی این است که خانواده‌ها خود مراقبت کنند، چون شرایط نامساعدی در کشور حاکم است هرگونه مراسم و تجمعی را نباید برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر نسبت به این مسئله رعایت نشود همکاران ما در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های روستاها حضور داشته و قطعا به صاحب مراسم ابتدا تذکر می‌دهند و اگر جدی نگیرند برای آنها تشکیل پرونده شده و تحویل مقام قضایی می‌شوند.

بشری با بیان اینکه به همکاران خصوصا در این چند روز گذشته اعلام کرده‌ایم که مانع برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری شوند گفت: فوریت‌های پلیسی 110 نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و قطعا با اطلاع به کلانتری مربوطه ، همکاران در محل برگزاری مراسم حضور یافته و تذکر می‌دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر مردم رعایت می‌کنند و معدود افرادی توجه لازم ندارند که ابتدا به آنها تذکر جدی داده می‌شود و اگر نسبت به تعطیلی مراسم اقدام نکنند، قطعا برای صاحب مراسم تشکیل پرونده شده و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان با تاکید به اینکه شرایط خاص و نیاز است مردم خود همکاری لازم را داشته باشند عنوان کرد: اگر مردم همکاری نکنند قوه قهریه و سلبی جواب نخواهد داد چون کار فرهنگی و ایجابی نیاز است.

وی بیان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در هدایت مردم برای رعایت پروتکل‌ها دارند، متاسفانه در حال حاضر وضعیت بیمارستان‌ها در کشور خوب نیست و کادر درمان خسته‌اند و نیاز به کمک ما دارند، بنابراین باید با رعایت نکات لازم هم حافظ جان خود باشیم و هم دیگران.