فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در زمینه پیشگیری با کرونا قابل تقدیر است

مراسم افتتاحيه طرح آمران سلامت روز گذشته باحضور دکترحسینی فرماندار شهرستان تویسرکان و عضو هيئت مدیره جمعیت هلال احمر استان همدان، و تنی چند از مسولین محلی در میدان امام خمینی این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش فردای همدان، مراسم افتتاحيه طرح آمران سلامت روز گذشته با حضور دکترحسینی فرماندارشهرستان تویسرکان وعضوهيئت مدیره جمعیت هلال احمر استان همدان، و تنی چند از مسولین محلی در میدان امام خمینی این شهرستان برگزار گردید.
فرماندار تویسرکان در مراسم افتتاح طرح آمران سلامت در شهرستان با تأکید بر اینکه ویروس کرونا در حال حاضر واکسن، درمان و داروی قطعی ندارد، اظهار داشت: تنها راه در حال حاضر حساس کردن مردم برای پیشگیری است.
رسول حسینی افزود: باید با حساس سازی مردم با اجرای سه شرط فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مکرر دست ها و استفاده از ماسک زنجیره را قطع کنیم.
وی با تشکر و قدردانی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر که حساس سازی مردم را در دستور کار خود قرار داده، گفت: رسانه ها نیز در حساس سازی مردم کمک کنند تا نتیجه آن سلامت خود مردم شود.
حسینی با بیان اینکه ما دوست نداریم، کسبه، بازار و اصناف را تعطیل کنیم، گفت: ولی کسب و کار برای سلامتی است، وقتی سلامتی نباشد درآمد زیاد مفهومی ندارد.
فرماندار تویسرکان تصریح کرد: اکنون شاهد تعطیلی بازار هستیم و این روند تا زمانی که به ما اعلام کردند به عنوان شهرستان قرمز هستیم ادامه دارد.
وی افزود: گشت زنی در سطح شهرستان در صبح و بعدازظهر ادامه دارد و در صورتی که اصناف مراعات نکنند مجبوریم پلمپ کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهوری و مسئولان بهداشتی و درمانی، بر تعامل دستگاه‌های متولی، شیوه‌های پیشگیری، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و حضور نیروهای داوطلب، مخلص و مومن برای کنترل این ویروس گفت: طرح آمران سلامت توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور راه اندازی شد.
رضا عزیزی بر اینکه این طرح با تاکید رئیس سازمان جوانان در خصوص همکاری و مشارکت اعضای جوانان در خصوص کمک به امر مبارزه با اپیدمی کرونا اجرا می شود اشاره کرد و گفت: طرح آمران سلامت با ابلاغ بخشنامه استانی با مشارکت کانون های چهارگانه جوانان، دانشجویی، طلاب و روستایی انجام می شود.
وی از راه اندازی ٢پایگاه ثابت در میدان امام و میدان فرشید و یک تیم سیار در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در این پایگاه ها تذکر لسانی با حفظ کرامت انسانی به افرادی که ماسک نزده باشند و پروتکل ها را رعایت نکنند داده می شود.

عزیزی افزود: در هر پایگاه تیم های ۳ نفره آموزش دیده ثابت و سیار (سحاب) و نیروهای امدادگر داوطلب و داوطلبان علاقه مند حضور خواهند داشت که با تذکر لسانی به افرادی که نکات ایمنی رعایت نکردند، توصیه به حفظ فاصله اجتماعی و امر به رعایت نکات بهداشتی می نمایند.

وی عنوان کرد: توسعه آموزش های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی درمانی از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا در سراسر کشور از اهداف اجرای طرح آمران سلامت است.