کارخانه تولید کارتن و کاغذ اسدآباد در حال ساخت است

فرماندار شهرستان اسدآباد از آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید کارتن و کاغذ از سنگ آهک و پلی اتیلن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، مجید درویشی با اعلام این خبر افزود: این طرح بزرگ صنعتی در شهرک صنعتی اسدآباد عملیات اجرایی ساخت و احداث خود را آغاز کرده و با دارا بودن 6 خط تولید کارتن در حال حاضر در مرحله فاز اول ساختمان دارای 45 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه فاز دوم طرح شامل 4 خط تولید کاغذ از آهک 24 میلیون یورو هزینه ارزی معادل 100میلیارد تومان هزینه ریالی در بر خواهد داشت افزود:6 خط کارتن سازی کارخانه 16.5 میلیون یورو هزینه ارزی معادل 70 میلیارد تومان هزینه ریالی در بر دارد.

درویشی با اشاره به در دست اجرا بودن عملیات اجرایی طرح فوق توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خاطرنشان کرد: احداث این کارخانه با ظرفیت 20هزار تن در شهرستان برای 70 نفر به صورت مستقیم و برای 200نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به معادن غنی اسدآباد تصریح کرد: راه اندازی کارخانه کاغذ سنگی در کنار دیگر کارخانه های کنستانتره و گندله از نقش مؤثری در افزایش ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی و ارزآوری معادن برای شهرستان برخوردار خواهد بود.