۱۲ساعت عملیات نفس‌گیر نجات در ارتفاعات گرین نهاوند

جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند از تمامی علاقه‌مندان به کوهنوردی درخواست نمود در صورت عدم آشنایی با منطقه و نگذراندن دوره ها و آموزشهای تخصصی و امدادی اقدام به کوهنوردی نکنند.

به گزارش “فردای همدان”، ساعت ۱۶:۵۰ دقیقه روز جمعه مورخ چهارم مهرماه با اعلام کشیک امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند مبنی بر سقوط فردی کوهنورد در کوه های گرین نهاوند، تیم کوهستان این جمعیت در قالب ۶نفر به حالت آماده باش درآمده و با یکدستگاه آمبولانس، یکدستگاه پیکان و تجهیزات کوهستان به منطقه اعزام شدند .
در بررسی های اولیه مشخص شد که مصدوم 37 ساله از ناحیه پای راست دچار آسیب شده بود که نیروها با رسیدن به محل حادثه و انجام اقدامات اولیه از جمله آتل بندی وفیکس کردن مصدوم، پس از۸ساعت تلاش موفق شدند که مصدوم را به پایین کوه منتقل نموده و توسط آمبولانس هلال احمر به بیمارستان آیت الله علیمرادیان اعزام نمایند.
این عملیات سخت ونفس گیر ۱۲ ساعته در کوههای گرین نهاوند در ساعت ۴:۳۰صبح پایان یافت.
نجاتگران حاضر در این عملیات عباس ترکاشوند ،جواد رئیسی ،اشکان حمیدوند،وحید شهبازی و محمد رضا سیف و حامد رضایی بودند.

گفتنی است؛ جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند از تمامی علاقه‌مندان به کوهنوردی درخواست نمود در صورت عدم آشنایی با منطقه و نگذراندن دوره ها و آموزشهای تخصصی و امدادی اقدام به کوهنوردی نکنند و کوهنوردان نیز با تجهیزات و جیره غذایی کافی وتوجه به هشدارهای هواشناسی، حداقل ملزومات امدادی را به همراه داشته باشند و از رفتن به کوهستان به صورت انفرادی اجتناب نموده و قبل از اقدام به این کار شماره تماس همنوردان و مسیر رفت و برگشت و مدت زمان حضور خود در کوهستان، …. به اطرافیان اطلاع رسانی نمایند واز شارژ باطری موبایل خود متناسب با زمان کوهنوردی اطمینان حاصل نمایند.