ظرفیت‌های شهر جهانی مبل و منبت زمینه‌ساز “جهش تولید”

فرماندار ویژه ملایر گفت: ظرفیت‌های شهر جهانی مبل و منبت و تلاش‌های بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز جهش تولید و توسعه پایدار اقتصادی و تجاری شود.

به گزارش فردای همدان، قدرت اله ولدی، چهارشنبه، ۱۱ تیر در نشست با مستند سازان مبل و منبت، با بیان اینکه ملایر تنها شهرستان ایران است که دارای دو برند جهانی است، افزود: ملایر دارای موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد و راه‌های مواصلاتی فراوان است و با وجود راه‌آهن و شبکه ریلی، دسترسی از تمام نقاط کشور بدان مهیا است.

وی با اشاره به وجود 6 شهر تابعه و 300 هزار نفر جمعیت در شهرستان ملایر، ادامه داد: در حال حاضر 11 واحد دانشگاهی و علمی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که در زمینه‌ی مبل و منبت نیز اندیشکده تخصصی مبل و منبت در دانشگاه آزاد را فعال کرده‌ایم.

ولدی به پتانسیل قابل توجه ملایر در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و فنی و مهندسی اشاره و اظهار کرد: متخصصان ما در راستای ارائه خدمات مختلف صنعتی و کشاورزی بخصوص مبل و منبت آمادگی کامل دارند.

فرماندار ملایر به صادرات محصولات مختلف از ملایر به اقصی نقاط دنیا طی سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در کنار برند جهانی مبل منبت، انگور ملایر نیز دارای برند جهانی و از مرغوب‌ترین انگورهای دنیاست و صادرات کشمش آن به کشورهای آسیایی و اروپایی در حال انجام است.

وی با اشاره به توانمندی‌های این شهرستان در حوزه صنایع دستی، یادآور شد: درآمد عامه‌ی مردم شریف شهرستان ملایر از راه تولید مبل و منبت است که در سال ۹۹ و در راستای توسعه پایدار اقتصادی، احداث شهرک نمایشگاهی بین‌المللی مبل منبت را در دستور کار داریم.

وی از آمادگی کامل هنرمندان ملایری برای ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه تولید مبل و منبت در کشور خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری ملایر، می‌توانیم میزبان خوبی برای توریست‌های خارجی و داخلی باشیم.

فرماندار ویژه ملایر در پایان وجود شهر زیرزمینی دستکند سامن، ارگ نوشیجان با 2800 سال قدمت و سایر آثار باستانی و مناظر بکر طبیعی و مکان‌های فرهنگی در ملایر را زمینه خوبی برای بازدید گردشگران عنوان کرد.