مقصد جدید گردشگری در منطقه غرب کشور رقم می‌خورد

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک همدان با شهرهای سنندج و کرمانشاه در حوزه مدیریت‌شهری، مقصد جدید گردشگری در منطقه غرب کشور را رقم خواهد زد.

به گزارش‌ فردای همدان؛ حسین قراباغی در حاشیه نشست مشترک گردشگری زاگرس نشینان با محوریت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک همدان با شهرهای سنندج و کرمانشاه در حوزه مدیریت‌شهری، گفت: در گام دوم اجرای مصوبه این کمیسیون تخصصی مبنی بر عملیاتی شدن اهداف مقصد جدید گردشگری در منطقه غرب کشور، جلسه هماهنگی و رایزنی این بار در سطح مدیران گردشگری سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های همدان، سنندج و کرمانشاه صورت گرفت.
قراباغی افزود: در مرحله بعد، امضای نهایی تفاهم‌نامه مقصد جدید گردشگری در منطقه غرب کشور توسط شهرداران یا رؤسای سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های یاد شده، انجام خواهد شد.
این عضو شورای شهر همدان معتقد است: باید از ظرفیت مدیریت‌شهری برای کمک به گردشگری، جذب و ماندگاری بیشتر جامعه هدف توریستی  در منطقه غرب کشور بهره‌گیری شود.
قراباغی بیان کرد: اراده ما در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بر این است تا به سهم خود از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای توسعه گردشگری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در پایان گفت: تلاش کردیم ضمن تعامل و هم‌فکری بیشتر با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان متولی اصلی گردشگری؛ همکاری خوبی برای حصول به این مهم داشته باشیم.
گفتنی است؛ این جلسه به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان و به میزبانی دهکده توریستی و اقامتی گنج‌نامه صورت گرفت.همچنین دو برند گردشگری علیصدر و گنج‌نامه نیز تفاهم‌نامه همکاری با مدیریت‌های گردشگری شهرهای سنندج و کرمانشاه برای بهره‌مندی کارکنان این مجموعه‌ها از ظرفیت‌های گردشگری کهن شهر تاریخی همدان امضاء داشتند.