عزمی برای ساماندهی روزبازارها وجود ندارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: هیچگونه عزمی برای ساماندهی روزبازارها وجود ندارد.

به گزارش “فردای همدان”، علی فتحی نطق پیش از دستورجلسه صحن شورا ضمن انتقاد از کم‌توجهی شهرداری به حوزه روزبازارها، اظهار کرد: جلسات متعددی در یکسال گذشته برای رفع مشکلات روزبازارها تشکیل شده؛ اما تاکنون اقدامی در این زمینه، صورت نگرفته است.

فتحی با تأکید بر تعیین شماره و کد برای کسبه روزبازارها، افزود: این اقدام در راستای مشخص شدن کسبه‌ها نسبت به کسبه‌های متفرقه، بسیار تأثیرگذار است.

وی همچنین گفت: تعیین خط کشی و حدومرز بساط هر کسبه هم از تأکیدات کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک شورا برای تسهیل در عبورومرور بود که هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان؛ مدیریت قاطع و مستمر مأمور شهرداری و برخورد با کسبه‌های خاطی در ساماندهی روزبازارها را ضروری دانست و تأکید کرد: لباس فرم برای کسبه، بساط‌گسترها و کیسه زباله برای نظافت و تمیزی بازارهای روزانه تهیه و توزیع شود؛ اما هنوز اقدامی در این زمینه مشاهد نمی‌شود.

فتحی با بیان اینکه محدوده زمانی برای پایان کار بازار در طول سال باید تعیین شود، اظهار کرد: طبق بررسی صورت گرفته، مقرر شد نیمه نخست سال 99، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه ظهر و نیمه دوم امسال، ساعت ۱۵ ظهر فعالیت داشته باشند.

وی همچنین با تأکید بر جلوگیری از ورود کسبه‌ها و بساط‌گستران متفرقه به بازار، گفت: کنترل برای عدم بساط و پارک خودرو در ورودی منازل، نهادها، سازمان‌ها و پیاده‌راه‌ها ضروری است.

فتحی بر عدم بساط در ورودی کوچه‌ها و میانه بازار برای تسهیل رفت‌و‌آمد شهروندان تأکید کرد و گفت: تعیین ظرفیت و گنجایش بازار و جلوگیری از ورود بی‌رویه کسبه بازار هم امری ضروری محسوب می‌شود که همچنان مورد تأکید کمیسیون بوده است

.عضو شورای شهر همدان؛ همکاری مأموران راهور و انتظامی برای ایجاد نظم و انضباط بازار را نیز ضروری دانست و یادآور شد: استقرار سرویس بهداشتی در روزبازارها و واریز عوارض شهرداری به صورت ماهیانه در قالب عملیات بانکی نه به شیوه دستی و سلیقه‌ای، باید انجام شود.