همدان و کمبود تجهیزات پزشکی؛ نجات جانی که در گرو بی پولی است

گروه جامعه: بیماران همدان به دلیل نبود تجهیزات پزشکی در صف انتظار جراحی هستند که دلیل آن بدهی بیمه به دانشگاه علوم پزشکی و همچنین بدهی بیمارستان به شرکتی است که تجهیزات را از آن خریداری می کرده است.     به گزارش “فردای همدان”، بیماران همدان به دلیل نبود تجهیزات پزشکی در صف انتظار […]

گروه جامعه: بیماران همدان به دلیل نبود تجهیزات پزشکی در صف انتظار جراحی هستند که دلیل آن بدهی بیمه به دانشگاه علوم پزشکی و همچنین بدهی بیمارستان به شرکتی است که تجهیزات را از آن خریداری می کرده است.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، بیماران همدان به دلیل نبود تجهیزات پزشکی در صف انتظار جراحی هستند که دلیل آن بدهی بیمه به دانشگاه علوم پزشکی و همچنین بدهی بیمارستان به شرکتی است که تجهیزات را از آن خریداری می کرده است؛ این بیماران که با  درد، دست و پنجه نرم می کنند در این میان در بین مطالبات دانشگاه و شرکت تجهیزات پزشکی گیر کرده اند و باید همچنان منتظر باشند که آخر چه خواهد شد.

موسوی بهار در پاسخ به این سوال که افراد زیادی در صف انتظار تجیهزات پزشکی برای جراحی لگن و زانو هستند اما بیمارستان بعثت این تجهیزات را ندارد و در اختیار آنها نمی گذارد، گفت: جراحی های مربوط به زانو جزو اورژانسی ها نیست و همچنین این موضوع مربوط به جراحی های غیر تصادفی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این رابطه عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی از مردادماه سال 94 در این زمینه کار می کند اما بیمارستان، پزشکان و پرستاران تاکنون پولی دریافت نکرده اند.

وی ابراز کرد: بیمارستان یکسال است خدمت داده اما بیمه گذارها پولی به ما نداند و بیش از 200 میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر طلب داریم که آنها باید به ما این مبلغ را پرداخت کنند.

موسوی بهار در پاسخ به این سوال که افراد زیادی در صف انتظار هستند و چاره چیست، گفت: تا بیمه گذارها مطالبات ما را پرداخت نکنند و بیمارستان بدهی شرکتی را که از آن تجهیزات لازم را خریداری می کرده پرداخت نکند بیماران باید در صف انتظار بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص این موضوع که شنیده می شود برخی شرکت ها پیشنهاد داده اند که قطعات را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند و حتی بعد از دو سال هزینه را دریافت کنند اما از طرف دانشگاه استقبالی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: این موضوع صحت ندارد که ما استقبال نکردیم؛ اگر هر کس با قیمت مصوب جنسی را لطف کند و به ما بدهد، با آغوش باز استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه مریض ها حق دارند که از این موضوع ناراحت باشند، اظهار کرد: اما باید مطالبات ما داده شود تا ما نیز بدهی خود را به شرکتی که جنس را از آنها خریداری کردیم، بپردازیم.

موسوی بهار همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فردای همدان در خصوص اشتباهات مسئولین برخی داروخانه ها درهنگام نسخه خوانی و دادن داروی اشتباه به بیماران اظهار داشت: بیماران می توانند به معاونت غذا و دارو واقع در میدان قائم مراجعه و از آن داروخانه شکایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نظارت بر تمام داروخانه ها و مراکز درمانی به صورت سرزده، دوره ای و آموزش های ضمن خدمت وجود دارد، افزود: اما با وجود تمام این نظارت ها ممکن است که اشتباهات و تخلفاتی نیز رخ دهد که پیگیری از طریق مردم و خبرنگاران کمک زیادی به این نظارت ها می کند.

وی بیان کرد: یکی از بازوهای قوی ما در امر نظارت، اطلاع رسانی مردم و خبرنگاران است و مردم بدانند که به شدت با تخلفات برخورد خواهیم کرد.