عملیات امدادی و جستجوی کودک مغروق

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند با اشاره به انجام عملیات جستجو در آبگیرهای رودخانه ای درمنطقه کنگاور کهنه و پیدا کردن کودک مغروق، گفت: در تاریخ ۲۹فروردین ماه گزارشی از سوی اورژانس نهاوند به پایگاه امدادی فیروزان واصل شد که حکایت از غرق شدن کودکی در رودخانه اطراف منطقه روستایی چشمه ماهی و کنگاور کهنه داشت.

به گزارش “فردای همدان”، علی کیانی افزود: موارد به مرکز کنترل وهماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان( Eoc) اعلان و اکیپ پایگاه فیروزان به عنوان تیم ارزیاب و بررسی دقیق به محل اعزام گردید.
وی گفت: با گزارش تیم ارزیاب مشخص گردید خانواده ای به منظور تفریح و ماهیگیری به محل مذکور رفته و در این میان لحظه ای از کودک سه ساله خود غافل شده و پس از جستجو در همان حوالی با پیدا کردن کفش این کودک در حاشیه رودخانه از غرق شدن وی اطمینان حاصل کرده و مراتب را به ارگانهای مربوطه وپایگاه فیروزان این جمعیت گزارش نمودند. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند اضافه کرد: با قطعی شدن موضوع غرق با هماهنگی مرکز کنترل وهماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان و هدایت داوود شهدوستی مسئول تیم غواصی این جمعیت، تیم جستجو در سیلاب وغواصی به منطقه اعزام گردید.
کیانی گفت: در مرحله اول، عملیات جستجو حدود سه ساعت به طول انجامید که با توجه به وسعت رودخانه و شرایط بد آب و هوایی  ادامه عملیات به روز بعد موکول گردید .
وی افزود: در مرحله دوم جستجو که صبح امروز انجام گرفت تیم غواصی و عوامل امدادی با حضور در منطقه از مردم روستاهای پایین دست روخانه کمک گرفته ودر اطراف رودخانه تقسیم و جستجو در مسیر آبگیر را جهت پیدا نمودن کودک مفقود شروع کرده تا اینکه در ساعت ۱۰:۳۰دقیقه صبح با همکاری اهالی روستاهای پایین دست کیان کودک سه ساله را پیدا نموده و تحویل پزشکی قانونی دادند.
رییس هلال احمر شهرستان نهاوند از همکاری و زحمات اداره عملیات، مرکز Eoc استان، تیم غواصی، نجاتگران وپرسنل جمعیت هلال احمر نهاوند تشکر کرد و همچنین از همکاری نیروی انتظامی ومردم فهیم منطقه و خانواده غریق که همکاری لازم را با تیم غواصی این جمعیت داشتند تشکر و قدردانی نمود.
کیانی در پایان با اشاره به بارندگی های اخیر وسیلابی بودن رودخانه ها به خانواده ها هشدار داد و خاطر نشان کرد قالبا در روزهای بهاری بخصوص در این روزهای کرونایی خانواده ها جهت رهایی از شلوغی و قرنطینه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از شهر خارج شده ودر کناره رودخانه ها وجنگل ها به تفریح می پردازند که در این زمان شدیدا لازم است مواظب بازی وتفریح بچه های خود باشند که یک لحظه غفلت از آنها چه بسا ممکن است این تفریح را تا آخر عمر به کامشان تلخ کند.