سرخ‌پوشان جمعیت هلال‌احمر “طلایه داران” مبارزه با کرونا

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه سال 98 با فراز و نشیب های زیادی همراه بود گفت: در مقابله با هرکدام از این حوادث رخ داده حضور بی چون وچرای نیروهای امدادی ونجاتگران تلاشگر چشمگیر و مشهود بوده که جای تشکر وقدر دانی دارد.

به گزارش “فردای همدان”، حمید عرفی یگانه اظهار کرد: ابتدای سال با سیلی خانمان برانداز برای برخی استان های کشور همراه شد و این نجاتگران بودند که همچون کوه ، سینه سپر کردند و بارها تا سینه در گل و لای و سیلاب فرو رفتند ولی در کنار هموطنان سیل زده ایستادند و نگذاشتند که این غم این بلای طبیعی بر آنها سنگینی کند.


وی افزود: در هنگام برگزاری اجتماع میلیونی مردم در اربعین سرور و سالار شهیدان باز نجاتگران به قصد خدمت به زائران اباعبدالله (ع)، به صحنه آمدند و نشان دادند که پیام عاشورا را به خوبی درک کرده اند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان هلال احمر استان همدان با اشاره به این که نجاتگران درسال گذشته به عناوین مختلف در صحنه های عملیاتی زیادی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا وبه خطر افتادن جان آحاد بشریت در سراسر جهان و رسیدن آن به ایران باعث شد این با نجاتگران با تمام قوا به میدان بیایند با این تفاوت که خطر درهمه لحظات و در همه شرایط آنها را تهدید می کرد.


وی گفت: این بار هم حضور پرشور نجاتگران در اجرای طرح غربالگری و تب سنجی ،کشیک پایگاه های امداد و نجات جاده ای، مرکز کنترل و فرماندهی عملیات، مرکز واکنش سریع  مشهود و ماندگار است.


 عرفی یگانه با ذکر این مطلب که سلامت نجاتگران بسیارحائز اهمیت است، تاکید کرد: پیگیری کرده ام که تمام نجاتگران طرح غربالگری بصورت هفتگی تست کرونا بدهند و از نظر سلامت چکاپ شوند چون آنها چه در زمان حوادث چه بعدازشیوع کرونا یا حوادثی بدتر از کرونا، با ماهمکاری داشته اند.


 معاون امدادونجات هلال احمر استان ادامه داد: نجاتگران این معاونت از زمان شیوع کرونا افزون بر فعالیت در 1148 نفر شیفت کاری در 14 پایگاه غربالگری، تعداد ۱۲ پایگاه امدادونجات بین شهری ثابت ویک پایگاه امدادونجات کوهستان  ونیز یک مرکز واکنش سریع با ۹مرکز کشیک اماده درشعب استان را تحت نظر مرکز کنترل وهماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان پوشش داده اند.

وی گفت: مجموعا ۲۴پایگاه امدادی با۸۳ نفر روز نجاتگر همزمان با غربالگری فعال بوده که دراین مدت 20 دستگاه آمبولانس، 15 دستگاه خودرو عملیاتی و 11 دستگاه خودرو اداری، جهت فعالیت نجاتگران وخدمت رسانی آنها بکارگرفته شده است.