اجرای طرح غربالگری کرونا به‌صورت خانه به خانه در نهاوند

فرماندار نهاوند گفت: طرح غربالگری کرونا به صورت خانه به خانه در شهرستان نهاوند اجرا می شود.

به گزارش “فردای همدان”، مراد ناصری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که با حضور مسئولین مراکز و خانه‌های بهداشت شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نهاوند دارای ۱۱ پایگاه جامع سلامت و ۷۸ خانه بهداشت روستایی است که از این ظرفیت‌ها برای اجرای طرح غربالگری و شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا از امروز به‌صورت جدی‌تر و منسجم استفاده خواهد شد.

وی گفت: این تعداد پایگاه و خانه بهداشت روستایی به همراه بخشداران، دهیاران و بهورزان مستقر در روستا موظف به ثبت اطلاعات ۱۸۲ هزار نفر شهروند شهری و روستایی در سامانه سلامت وزارت بهداشت هستند تا اطلاعات آماری مورد نیاز در خصوص افراد مشکوک و مبتلا باهدف خدمت‌رسانی به این افراد تهیه شود.

ناصری با اشاره به اینکه ظرفیت سپاه و بسیج شهرستان آمادگی لازم برای همراهی با متولیان بهداشت و درمان را دارد، تصریح کرد: طبق ساز و کار تدوین‌شده بسیج در کنار بخشداران در نقاط شهری و روستایی با محوریت متخصصان حوزه بهداشت و درمان طی ۵ روز آینده موظف به ثبت ۱۰۰ درصدی اطلاعات موردنیاز سامانه سلامت برای مردم هستند. لذا از مردم نیز درخواست می‌شود با توجه به سهولت تکمیل پرسش‌نامه و راه‌های اعلام‌شده همچون سامانه salamat.gov.ir نسبت به تکمیل پرسش‌نامه اقدام کنند.

وی افزود: ادارات شهرستان نهاوند نیز در بحث غربالگری الکترونیک باید ورود کرده و اطلاعات خود را وارد کنند تا بتوانیم بر این ویروس منحوس غلبه کنیم.

فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به حضور میهمانان نوروزی در شهرستان نهاوند، گفت: تمامی خودروهای پلاک غیربومی که در شهرستان حضور دارند با مردم نهاوند نسبت نسبی دارند لذا از این افراد تقاضا می‌شود برای سلامتی خود هرچه سریع‌تر به منازل خود برگردند چراکه امروز ظرفیت درمانی شهرستان نهاوند معطوف به جمعیت ساکن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز طی تماس تلفنی با فرماندار نهاوند با اشاره به اجرای طرح غربالگری خانه به خانه ویروس کرونا در شهرستان نهاوند و با تأکید بر اینکه مردم نهاوند باید در راستای تکمیل پرسشنامه غربالگری بیش‌ازپیش اهتمام داشته باشند، گفت: شناسایی افراد مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی مستلزم داشتن اطلاعات آماری دقیق در این خصوص است.
لذا وزارت بهداشت در این خصوص راه‌های مختلفی همچون خود اظهار از طریق سامانه سلامت و سیب را در اختیار مردم و بهورزان قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه هر تجمع می‌تواند زنگ خطر برای ما باشد، گفت: هر آنچه در کاهش تجمعات و در زمینه در خانه ماندن بیشتر تلاش و فرهنگ‌سازی لازم انجام شود آمار مبتلایان به این ویروس در استان و شهرستان کاهش می‌یابد لذا از مردم شهرستان و استان همدان درخواست داریم از حضور در اجتماعات و همچنین ترددهای غیرضروری اجتناب کنند تا بتوانیم به بهترین شیوه ممکن از این گذر عبور کنیم.