تویسرکان؛ آماده مقابله با بحران‌های احتمالی بارندگی

فرماندار تویسرکان در کمیته بحران شهرستان تویسرکان اظهار داشت: تویسرکان آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی را دارد

سید رسول حسینی با اشاره به وضعیت بارندگی در استان طی روزهای آینده گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی در چهل و هشت ساعت آینده تا صد میلیمتر بارندگی داریم که همه مدیران باید آماده باش بوده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
فرماندار تویسرکان اضافه کرد: سد سرابی در حال حاضر ۸و نیم میلیون متر مکعب آب دارد که دو میلیون متر مکعب برای جلوگیری از بحران در حال تخلیه است.
حسینی با تأکید بر آمادگی در برابر بحران احتمالی بیان کرد: برای پیشگیری از بحران احتمالی رودخانه های مسیر فرسفج و فریازان لایروبی شده است، همچنین کلیه مساجد و مدارس آمادگی لازم برای اسکان را دارند.
سید رسول حسینی با بیان اینکه مهمترین مشکل در کشور، استان و به تبع شهرستان نبود طرح جامع مدیریت بحران است، از تمامی ارگان‌های مربوطه درخواست کرد که وارد عمل شوند.
وی اضافه کرد: در زمان بحران ادارات منتظر مکاتبه نباشند همه وارد میدان شوند. بر این اساس و با عنایت به بحران احتمالی مرخصی مدیران لغو می شود.

وی تأکید کرد: از تجربه بحران گذشته استفاده شود و نقاط ضعف برطرف شود. همچنین در زمان بحران از سپاه ناحیه نیز برای امدادرسانی کمک می گیرم.

فرماندار تویسرکان اقدامات لازم را تبیین کرده و گفت: لودرهای و بیل های زنجیر دار باید در شهرستان مستقر شوند. اکیپهای آب و فاضلاب نیز آماده هستند اما کف کش ها در برخی نقاط پاسخگو نیست که همانند سال های قبل هلال احمر باید کمک های امدادی داشته باشد.