آمادگی سدهای همدان برای مهار سیلاب احتمالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های شدید برای هفته جاری در استان گفت: دریچه سدهای سرابی و کلان باز شده تا آمادگی مهار سیلاب احتمالی را داشته باشد.

به گزارش فردای همدان، منصور ستوده اظهار کرد: سد کلان ظرفیت مناسب برای مدیریت سیلاب‌های اخیر را دارد و همچنین از چند روز گذشته با بازگشایی دریچه تحتانی سد، از حجم آن به منظور کنترل و مدیریت سیلاب و جلوگیری از آسیب‌ها به پایین دست سد کاسته شده است.

وی اضافه کرد: دریچه تحتانی مخزن سد سرابی نیز از امروز بازگشایی شد تا آمادگی مهار سیلاب‌های ناشی از بارندگی و ذوب برف های بالادست را داشته باشد.

ستوده با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی و پیش بینی بارش تجمعی ۷۰ تا ۱۰۰ میلی متر در نیمه جنوبی استان همدان گفت: از بامداد سه شنبه ششم اسفند ماه به مدت ۳۳ ساعت باران می بارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان هشدار داد: ساکنان شهرهای جنوبی استان از هرگونه توقف و عبور و مرور در حریم و بستر رودخانه ها اجتناب کنند.

ستوده تاکید کرد: عشایر و روستائیان از تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه و مسیل ها، سدها ، تاسیسات آبی، تغذیه های مصنوعی و بندهای ذخیره آب بپرهیزند.

وی افزود: در اثر بارندگی، حاشیه رودخانه مسیل ها، سد ها و تاسیسات آبی به شدت سست می شود و باید از تردد در این مکان ها به طور جدی خودداری کرد.