انجام 95 پروژه عمرانی در منطقه یک همدان

شهرداری منطقه یک به عنوان یکی از مناطق پیشرو در شهر همدان توانسته است پروژه های مهمی را با حمایتهای اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان اجرا نموده که این پروژه ها در حال انجام هستند.

به گزارش فردای همدان، دهبانی صابر شهردار منطقه یک همدان با اشاره به پروژه های این منطقه عنوان کرد در سال جاری 84 میلیارد تومان بودجه عمرانی این شهرداری بوده است که با تلاش تمامی همکاران این منطقه توانستیم تا کنون پیشرفت 80 درصدی پروژه ها را محقق نماییم.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری یکی از اقداماتی که شهرداری این منطقه به دنبال آن می باشد مناسب سازی و استانداردسازی پیاده روها است گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون با در نظر گرفتن بودجه 27 میلیارد تومانی جهت پیاده رو های این منطقه عملیات پیاده رو سازی را آغاز نمودیم که در این بین نگاه ویژه ای به قوانین و ضوابط پیاده رو سازی جهت استفاده تمامی افراد جامعه داشته ایم.
دهبانی پروژه پیاده رو سازی در بلوار ارم با مساحت 50 هزار متر مربع را یکی از پروژه های مهم این منطقه دانست که تا انتهای سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، از مجموعه اقدامات صورت گرفته در بلوار ارم می توان به کف سازی پیاده رو ارم، مبلمان شهری، روشنایی و نور پردازی، احداث مسیر دوچرخه سواری،مسیر ویژه نابینایان، احداث مسیر عبور اورژانس و آتش نشانی و… اشاره نمود.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اینکه پیاده رو بوعلی یکی از پردتردد ترین پیاده رو های شهر همدان است افزود در ابتدا با هماهنگی های صورت پذیرفته با دیگر دستگاه های خدمات رسان تمامی زیر ساختهای قدیمی جمع آوری شده و زیرساختهای جدید جایگزین شدند همچنین تمامی نهری ها به صورت کامل لایروبی شده و دال گذاری های جدید اجرا شده است و از دیگر موارد در اجرای این پروژه می توان به اجرای نورپردازی و روشنایی مسیر، آبیاری قطره ای، اجرای سنگ فرش گرانیتی و سنگ فرش های مخصوص تردد نابینایان و کم بینایان اشاره نمود.
وی همچنین توجه به ارتقاء کیفی معابر تاریخی و پرتردد همدان مانند پروژه پیاده رو سازی راسته مظفریه و محوطه استر که با همکاری همه جانبه اصناف و کسبه این بازار در حال انجام است را از دیگر پروژه های مهم پیاده رو سازی این منطقه در سال جاری دانست. همچنین وی عنوان داشت که از دیگر پروژه های پیاده رو سازی این منطقه می توان به ترمیم و بازسازی پیاده رو مسیر عباس آباد تا گنج نامه، خیابان پاسداران، پیاده رو سازی خیابان شهید زمانی، پیاده رو سازی و مناسب سازی بلوار بعثت، بهسازی و مناسب سازی معابر دره مراد بیگ، پیاده رو سازی در خیابان های سعیدیه، جهان نما و بلوار شهرداری، مناسب سازی و جدولگذاری دو طرف خیابان مطهری، پیاده رو سازی میدان شریعتی و پیاده رو سازی دو طرف بلوار اسلامیان، بلوار شاه حسینی اشاره نمود.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه عدم لایروبی رودخانه ها و کانال ها یکی از عوامل مهم در به وجود آمدن طغیان ها و آبگرفتگی ها به هنگام بارش های شدید هستند عنوان نمود این منطقه در سال جاری موفق به لایروبی و مرمت بیش از هزار متر از قنات ها، رودخانه های زیر زمینی و کانال ها شده است که باعث افزایش سطح تاب آوری شهری خواهد شد. وی پروژه لایروبی و ترمیم رودخانه زیر زمینی بلوار خیرین مدرسه ساز که با نشست خیابان باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای ساکنین این منطقه شده بود را یکی از پروژه های مهم در این زمینه دانست که بیش از 500 متر از آن توسط اکیپ امانی منطقه با صرفه جویی اقتصادی 5 میلیارد ریالی لایروبی و کف و دیواره آن مرمت شد، همچنین پروژه های ترمیم دیواره ها و کف رودخانه ی زیر زمینی حق گویان، قنات انتقال آب زیرگذر بعثت در خیابان جهان نما با طول بیش از ۴۰۰ متر، ترمیم و پاکسازی رودخانه زیر زمینی پشت مرکز خرید میلاد، لایروبی رودخانه زیر زمینی خیابان جوادیه و خصوصا محدوده مقابل حسینیه امام که به صورت خطرناکی پر از نخاله و زباله گردیده بود از دیگر پروژه های اجرا شده در این حوزه طی سال جاری بودند.
وی از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک در راستای جلوگیری از آبگرفتگی در سطح معابر و طغیان احتمالی، مرمت و بهسازی جدول ها، نهرها و کانیوها، همچنین کانال ها و مسیل های سطح منطقه در فضایی به متراژ 11 هزار متر طول دانست که از جمله آن می توان به احداث و مرمت نهری بلوار احمدی روشن (یک طرف)، نهری بلوار شهید اسلامیان، نهری خیابان سعیدیه، جدلوگذرای خیابان رفراندوم، نهری خبابان حق گویان احداث و مرمت نهری بلوار بعثت (دو طرف)، دیوارکشی رودخانه انتهای بلوار خیرین مدرسه ساز، دال گذاری برروی رودخانه نیازمند اشاره نمود.
دهبانی صابر یکی از دغدغه های این منطقه را رسیدگی به آسفالت معابر و خیابان ها دانست که در این راستا این منطقه با در نظر گرفتن بودجه

23 میلیارد تومانی تا کنون اقدام به خرید 30 هزار تن آسفالت نموده است که این امر به دو صورت دستی و مکانیزه در حال انجام است. از معابری که در سال جاری پروژه آسفالت ریزی در آنها انجام شده است می توان به بلوار ارم، خیابان سعیدیه شمالی و جنوبی، بلوار بعثت،خیابان بوعلی، معابر مجاور جدید الحداث دادگستری، پارکینگ بوستان ارم، خیابان بوستان ارم، خیابان پرستار 18 متری گلستان، 18 متری پیروزی، خیابان رکنی 18 متری رودخانه و کوچه بهرامی و گلزار، کمال آباد 12 متری بختیاری، کوچه نیکو، کوچه باغ گلشن، سعیدیه کوچه توسعه، بلوار کاشانی کوچه رستمی و… نام برد.
شهردار منطقه یک همدان با بیان اینکه در سال جاری 2500 متر مربع ژئوتکستایل آسفالتی خریداری شده است عنوان نمود در خیابانهایی که حجم ترافیک سنگینی مانند بلوار بعثت و خیابان سعیدیه را دارند سعی شده است تا با استفاده از ژئوتکستایل بتوانیم عمر آسفالت را تا حد ممکن بالا ببریم.
همچنین وی با اشاره به اینکه پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی‌های معضلات زیست محیطی آنها موجودیت فضای سبز و گسترش آن را برای همیشه اجتناب‌ناپذیر کرده‌اند توسعه و احداث پارک ها با اعتبار 2.5 میلیارد تومان را از اولیوتهای این منطقه دانست که در حال حاظر اجرای پارک نواری کمال آباد و هنرستان که زیرسازی های آن صورت پذیرفته و همچنین پارک نواری میدان بیمه از استادان تا بلوار بعثت را در دستور کار قرار دادیم و در بحث بازسازی پارک ها و فضای سبز می توان به ترمیم و باسازی پارک مردم، پارک نرگس، پارک سروقامتان، پارک شهید دوروزی و ترمیم بوستان ارم اشاره نمود. همچنین آبنماهای سطح منطقه با رویکرد مصرف هرچه کمتر آب و ارتقای زیبایی بصری نوسازی و تجهیز گشتند که از مهم ترین آنها می توان به آبنمای میدان شریعتی،میدان مالیات، میدان جهاد، خیابان بوعلی، تالار فجر و… اشاره نمود.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اینکه بسیاری از نقاط گردشگری شهر همدان در سطح منطقه یک می باشد عنوان نمود در همین راستا احداث سایت موزه میدان امام (ره) با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان و با سازه ای 300 متر مربعی و مساحت محوطه ای 1100 متر مربعی در حال انجام است، از دیگر پروژه های نقاط گردشگری می توان به پروژه محوطه سازی گنجنامه اشاره نمود که علاوه بر پیاده رو سازی، تمامی سرویس های بهداشتی این مجموعه نیز در حال نوسازی می باشند. همچنین نوسازی و تجهیز سرویس های بهداشتی پارک های منطقه را از جمله پارک لاله، پارک مدرس و… از دیگر اقدامات سال جاری می باشند.
از دیگر اقدامات موثر در حوزه گردشگری را میتوان جداره سازی و تعویض تابلوهای تبلیغاتی مغازه ها در پیاده رو بوعلی دانست که خوشبختانه با همکاری کسبه پیاده رو و با اعتبار 500 میلیون تومانی توانسته ایم تابلوهای تبلیغاتی قدیمی را تعویض کرده و زیرساختهای قدیمی برق و تلفن را با همکاری این ادارات ساماندهی نماییم که این پروژه نیز با سرعت قابل قبولی در حال پیشرفت می باشد.
همچنین وی عنوان نمود یکی از پروژه های مهم این منطقه در سال جاری پروژه تکمیل تالار همایش های قرآنی بوده است که خوشبختانه توانستیم با اعتباری 6 میلیارد تومانی این پروژه را به سرانجام برسانیم و شاهد تکمیل آن در ماه های آینده باشیم.
دهبانی صابر همچنین با بیان اینکه اقدامات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی مدیریت شهری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است عنوان نمود در این راستا اقدام به عقد قرارداد و احداث زمین های ورزشی چند منظوره در پارک لاله، بوستان ارم، دره مرادبیگ و اصلاح زمین ورزشی پارک مردم گشته است، از دیگر موارد موثر در این حوزه می توان به خرید و نصب مخازن زیرزمینی مکانیزه تفکیک پسماند نام برد که در حال انجام می باشد، همچنین از ابتدای سال جاری آموزش شهروندی را به طور مستمر در حوزه های مختلف محیط زیست و پسماند، ترافیک، تکالیف شهروندی، مسئولیت اجتماعی و … دنبال نموده ایم.