ورود سامانه بارشی به همدان

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: یک سامانه بارشی از فردا /چهارشنبه/ از سمت جنوب غرب وارد همدان می‌شود و به صورت بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات فعالیت می‌کند.

به گزارش فردای همدان و به نقل از ایرنا، محمدحسن باقری‌شکیب روز سه‌شنبه گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با افزایش ابر، ریزش پراکنده برف و بارش باران و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: این سامانه بارشی از امشب رفته رفته وارد استان شده و بارش‌های آن از صبح چهارشنبه آغاز می‌شود.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه اوج فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه است، ادامه داد: با توجه به اینکه این سامانه از سمت جنوب می‌آید و انتظار می‌رود بارش باران پدیده غالب آن باشد.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان بیشتر از سایر نقاط است و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر بارش داشته باشد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان بیان کرد: در سه روز آینده تغییرات دمایی محسوس در استان نداریم و ممکن است در این مدت دمای برخی از نقاط استان بین ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش یابد.

وی افزود: سامانه بارشی که ابتدای هفته وارد استان شده بود صبح امروز از سمت شرق خارج شد و در ۲۴ ساعت گذشته کبودراهنگ با ۳ میلیمتر بیشترین بارش را در استان داشته است.

باقری شکیب افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و قهاوند با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.