تجهیز شعب اخذ رای همدان به دستگاه احراز هویت

مسوول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات همدان گفت: تمامی شعب اخذ رای این استان (هزار و ۲۸۷ شعبه) به دستگاه احراز هویت تجهیز می‌شوند.

به گزارش فردای همدان و به نقل از ایرنا، محمدحسن میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این دستگاه ها به صورت برخط (آنلاین) با سیستم «دیتا بیس» وزارت کشور مرتبط بوده و استعلام هویتی رای دهندگان را در کمترین زمان پاسخ می دهد.

وی اضافه کرد: با استفاده از این دستگاه می توان از رای تکراری، رای دادن با استفاده از شناسنامه متوفیان و رای دادن افراد زیر ۱۸ سال جلوگیری کرد چراکه هنگام احراز هویت، کُد استعلام به این سه طیف تعلق نمی گیرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان یادآوری کرد: پیشتر ۶۵ دستگاه احراز هویت در فرمانداری ها و بخشداری های این استان مستقر شد تا بتوان با استفاده از آن نسبت به آموزش به کاربران این دستگاه ها اقدام کرد.

میرزایی افزود: هفته آینده ۲ تمرین (مانور) در برخی از شعب اخذ رای این استان با هدف بررسی میزان آمادگی پرسنل در بهره گیری از دستگاه های احراز هویت برگزار می شود.

وی بیان کرد: برای هر شعبه اخذ رای ۲ تن به منظور استفاده از دستگاه احراز هویت آموزش دیدند تا در صورت خستگی یا غیبت یکی از آنها، دیگر کاربر بتواند تکالیف پیش بینی شده را به نحو مطلوب انجام دهد.

مسوول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات همدان گفت: برای هر یک از هزار و ۲۸۷ شعبه اخذ رای این استان یک دستگاه احراز هویت پیش بینی شده علاوه بر این ۱۰ درصد نسبت به شعب موجود، دستگاه مازاد تحویل گرفته می شود.

میرزایی توضیح داد: دستگاه های مازاد در فرمانداری ها و بخشداریهای نزدیک شعب اخذ رای قرار داده می شود تا در صورت نیاز جایگزین دستگاه احراز هویت معیوب شود.

از مجموع ۴۴۲ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان، ۱۸۱ نفر تأیید صلاحیت شدند یعنی برای تصاحب هر کرسی نمایندگی مجلس، ۲۰ داوطلب نمایندگی در همدان رقابت می کنند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.